Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma provozuje e-shop modelty.cz, jenž přijímá objednávky s předplatbou, které ovšem vyřizuje tak, že zboží následně objedná v čínském Aliexpressu (či na jiném čínském portálu), odkud pak zboží dorazí, či případně nedorazí (stejná firma provozovala i e-shop rivalenti.cz, na který si zákazníci stěžovali, že zboží po zaplacení neposílá vůbec). V našem případě jsme obdrželi padělek županu zn. Disney, který lze zakoupit právě v Aliexpressu za polovinu toho, co e-shop modelty.cz požadoval, aniž by zákazníka informoval o původu a velmi slabé kvalitě zboží. Prodejce (česká firma) neposlal fakturu, proto nelze vyloučit, že prodej nepřiznává před finančním úřadem a dopouští se tak daňových úniků. Protože na stránkách e-shopu není žádný osobní kontakt, je velmi rizikové odstoupit od smlouvy a čekat, že firma převede zpět finanční částku. Rozhodně nedoporučuji.
Viz. popis stížnosti s dodatkem, že z výše uvedeného důvodu jsme nečinili žádné kroky k nápravě s výjimkou tohoto upozornění, abychom varovali potenciální zákazníky.
Aktivitami společnosti by se měl začít zabývat finanční úřad. Samozřejmě bychom rádi zboží vrátili a získali zpět uhrazené finanční prostředky, ovšem vzhledem k omezené lhůtě na vyřízení a zároveň nejistotě, zda bychom ve finále nepřišlí o peníze i zboží, byť nekvalitní, si výrobek odeslat na adresu firmy netroufáme. To je zřejmě cílem těchto podnikavců.
|
Tweet |
Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.