Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obdržela jsem dárkový poukaz na kurz Bylinkářské mazání, vytavený na mé jméno, na datum 17.09. pod kódem 2019017 s platností poukazu do 31.12.2019 s textem : "Do kurzu budete zařazeni po registraci na www.otevrenazahrada.cz. Do poznámky k registraci uveďte kód dárkového poukazu".
Dále jsem 13.09.2019 obdržela od nadace emailovou pozvánku bez DATA URČENÍ, že mne zdraví a zvou na bylinkářskou dílnu s informacemi o průběhu.
Jelikož se mi datum 17.09. nehodilo a vycházela jsem z údaje platnosti, uvedeného na poukazu, nereagovala jsem. Následně 02.10.2019 jsem se snažila najít kurz a zaregistrovat se na vyhovující datum. Tento kurz však již není v nabídce.
Napsala jsem tedy žádost o informaci, jak poukaz uplatnit, příp. o vrácení částky 880,-Kč. bylo mi odpovězeno, že kurz již proběhl a že jsem na něj byla registrovaná. I přes mou následnou reklamaci mi byl můj požadavek zamítnut.
dárkový poukaz
Můj požadavek je možnost uplatnění poukazu případně vrácení uhrazené částky 880,-Kč za kurz.
|
Tweet |
V případě, že spotřebitelka splnila podmínky pro uplatnění voucheru, měla by neposkytnutí služby reklamovat. Při uplatnění reklamace může spotřebitelka žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany poskytovatele služby bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitelka smlouvu neuzavřela, věděla-li by o porušení smlouvy). Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a spotřebitelka může žádat vrácení peněžních prostředků.
V daném případě by se mohlo také jednat o klamavé opomenutí dle ustanovení § 5a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, které stanovuje, že za klamavé opomenutí se považuje, pokud prodávající podstatné informace zatají nebo poskytne nejasným, nesrozumitelným nebo nejednoznačným způsobem.
Pokud však bylo z poukazu a z okolností jakkoliv zřejmé, že se jedná o akci určenou na konkrétní den, potom bylo na spotřebitelce, aby jej řádně využila v určený den. Jestliže tak neučinila, nelze na druhé straně spatřovat pochybení.
Spotřebitelka, která je přesvědčena, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.