Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.9.2019 jsem si zakoupil přes internet autorádio 8“ navigace 2DIN pro vozy Škoda EAN 508020137963. Zjistil jsem, že to není zboží, které by mi vyhovovalo, tak jsem jej v zákonné lhůtě 14 dnů vracel. Bohužel jsem toto zboží poslal na adresu Rybná 716/24, Praha 1. Autorádio se mi vrátilo, s vyjádřením, že balík nebyl vyzvednut. Na toto konto jsem zjistil, že jsem balík poslal na „špatnou“ adresu. Neprodleně jsem rádio zaslal na správnou adresu, Moravcova 49, Kojetice. Do obálky na balíku jsem vložil všechny dokumenty včetně dopisu, kde jsem tyto skutečnosti popsal.
Zboží se mi vrátilo s vyjádřením: Vrácení se zamítá bylo zakoupeno dne 12.9.2019 a dneska je 11.10.2019 tím vrácení zboží do 14 dnů zaniká.
Toto jsem zaslal prodejci a pripsal:Toto jednáni se mi zdá nefér, protože zákon stanoví: Každý se může dovolat skutečného sídla právnické osoby (§ 137 odst. 1 občanského zákoníku).
Byly mi zaslány obchodní podmínky, ve kterých je uvedena adresa pro vracení zboží.
Je možnost z vaší strany toto řešit, nebo je vaše stanovisko konečné?
8“ navigace 2DIN pro vozy Škoda EAN 508020137963
Žádám uznání vrácení tohoto zboží v zákoné lhůtě 14ti dnů a vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Odstoupení se zasílá prodejci na adresu sídla nebo jiného místa podnikání či na jeho e-mailovou adresu.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.