Společnost


Jednota družstvo spotřebitelů v Kaplici

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3655Odmítnutí výkupu lahví s přepravkou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.07.2014, před 11 lety

Bohumil Hejral

Znění stížnosti

Dobrý den, opakovaně se mi v několika prodejnách Coop (Kaplice, Loštice) stalo, že výkup pivních lahví včetně přepravky byl podmíněn nákupem nových nápojů s přepravkou, při němž jsem obdržel jakýsi kupon, bez něhož mi prý lahve nemohou vykoupit. Maximální ústupek ze strany prodavaček (po několikerém upozornění na § 18 zákona o ochraně spotřebitele) byl, že mi oznámily, že tedy lahve vykoupí, ale bez přepravky. Dost cestuji, ale že bych musel s sebou vozit, co před cestou nakoupím, se mi vůbec nelíbí...


Požadované řešení

Vykupovat vratné lahve i s přepravkami


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2014 09:19, před 10 lety

Dle ustanovení § 9 zákona o obalech platí, že osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží. Dále je tato osoba povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v provozovně vykupovány po celou provozní dobu. Poslední věta platí ve vztahu ke spotřebiteli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2014 08:24, před 10 lety

Dovolte mi, abych se jménem organizace spotřebiteli omluvil. Prodejna je samozřejmě povinna vykupovat bez
omezení lahve i přepravky bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží. Naše prodejny to běžně dělají, ale přesto
budeme všechny naše prodejny interním dopisem o této povinnosti znovu informovat a tuto povinnost jim znovu
připomenout.
Jen bych chtěl zdůraznit, že naše družstvo nemá prodejnu v uvedené obci Loštice, jak je ve stížnosti uvedeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2014 15:18, před 10 lety

Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.