Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36550Arogantní průvodčí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2019, před 5 lety

Anežka Krejcarová

Znění stížnosti

Dobrý den,
ráda bych nahlásila nevhodné chování personálu při dnešní cestě z Brna, začínající v 6:54 a končící po půl jedné v Náchodě. Několik spojů mi během jízdy ujelo kvůli mimořádnostem na trati a poruše lokomotivy (jedním průvodčím mi byla doporučena trasa přes Pardubice, HK a Jaroměř, která se nakonec ukázala jako ještě horší volba než čekání v Chocni).
Do cílové destinace jsem tedy dorazila místo v 9:30 až po 12:30.
V Náchodě na nádraží najednou začal průvodčí spěchat s výstupem i nástupem, takže jsem ani nestihla vyndat svůj kufr z pod zavazadel ostatních cstujících, natož se prorvat k výstupu, a výlukový autobus se již rozjížděl směrem Police nad Metují. Když jsem požádala o otevření dveří byl na mě řidič i ostatní personál hrubý a snažil se mě zesměšnit.
Myslím, že když mohu já počkat 2 a půl hodiny na další přípoj, protože ho necháte o pět minut ujet, může váš personál počkat minutu na to, až si uvolním své zavazadlo a vyjdu z autobusu.
Řidič výlukového autobusu Jaroměř - Náchod (odjezd z Jaroměře v 11:21) navíc jel nestandartní trasou a cestu pravděpodobně neznal,což nám zpoždění ještě prodloužilo. Myslím, že když vám za vaše služby platím, čekala bych spíše omluvu než takovéto arogantní chování. Nemít auto v opravně, už s vámi v životě nikam nejedu.


Požadované řešení

Bylo by vhodné proškolit si personál, aby zákazníkům tolik neukazoval, že jsou mu na obtíž.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2019 15:36, před 5 lety

Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním chování zaměstnanců k zákazníkům a plnění jejich pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.

Co se týká zpoždění spoje platí, že ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2019 13:43, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.