Společnost


VAPKA PRAHA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36552Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2019, před 5 lety

Dagmar Pařízková

Znění stížnosti

V prosinci 2018 jsem zakoupila vysavač Nilfisk BUDDY II 12l.
Po osmi měsících začal být vysavač hlučný, pak přestal fungovat úplně. Byl odeslán do servisní opravny 1.Vapka s.r.o. v Opavě.
Po prohlídce mi bylo oznámeno, že reklamaci nelze uznat a to z toho důvodu, že v motoru byly nasáty nečistoty a byly přiloženy dvě fotogragie motoru vysavače plného nečistot. Byla mi nabídnuta oprava v ceně vyšší, než byla pořizovací cena vysavače.
Následně jsem znovu žádala o přešetření reklamace s tím, že nejsem zodpovědná za konstrukční chyby - netěsnosti - krytu motoru.
Znovu neuznáno s konstatováním, že z pohledu technika jsem si vadu zavinila sama tím, že jsem nepoužívala filtr.
Celou korespondenci ohledně reklamace jsem přeposlala do obchodu, kde jsem vysavač zakoupila a to i s tím, že jsem jim už při koupi vysavače psala e mail ohledně správného používání filtru při mokrém a suchém vysávání, neboť z návodu k obsluze není zřejmé, kdy filtr používat a kdy ne. Nikdo mi k dnešnímu dni neodpověděl.
Mám za to, že nasátí nečistot v motoru způsobila netěsnost filtru nebo víka motoru, protože jsem vysavač používala podle pokynů.


Produkt

Nilfisk BUDDY II 12 L


Požadované řešení

Vrácení peněz - vysavač v záruce


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2019 15:05, před 5 lety

Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.

Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měla by důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, tedy to, že se jedná o vadu, za kteru prodávající odpovídá, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2019 22:07, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.