Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Během minulého týdne jsem obdržela dopis od německé společnosti INTRUM. Dopis v angličtině jsem předala překladatelce a díky tomu jsem se dozvěděla, že se jedná o společnost, vymáhající poplatek za neuhrazenou částku u společnosti be2. Na této stránce jsem měla profil, už je to přes rok a půl a nikdy jsem nebyla upozorněna na žádné potřebné platby, nikdy po mě žádná platba nebyla vyžadována. VIP účet jsem si nezařizovala a nikdy jsem nezadávala žádné platební údaje. Proto nerozumím, proč mi byl zaslán dopis třetí strany, ještě s tučným poplatkem firmě, vše v eurech a ještě v angličtině. Jakákoli komunikace přes webové stránky, jejich podmínky a zkrátka vše ostatní bylo vždy v češtině. Stránky dlouhodobě nenavštěvuji, neznám již ani přihlašovací údaje, abych se mohla podívat do účtu, čeho se poplatky vlastně týkají. Samotné be2 mě nikdy nekontaktovalo, nepřišel mi žádný mail, který by mě upozornil, že je potřeba něco uhradit a já se tak nedostala do této situace. I přesto, že netuším, za co tyto poplatky jsou, okamžitě jsem zaslala písemně výpověď, aby došlo k ukončení služeb i členství - ještě žádná reakce. Samotný účet nevyžaduje žádné poplatky a co se týče placeného členství, tak předpokládám, že bez platebních údajů není možné něco takového vůbec zprostředkovat. Jaký je další postup a co dělat s třetí stranou, která vymáhá peníze za produkt, o kterém nevím a který jsem nikdy nechtěla, neobjednávala a tudíž ani neplatila?
Nevím, o jaký produkt/členství se jedná
Zrušení vymáhání poplatku a kompletní deaktivace účtu
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl. V případě neplatnosti smlouvy spotřebitelka není povinna částku platit.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
Neuměla jsem se přihlásit do mailu, který byl uveden pod registrací u be2. Dostala jsem se do nej 10 dni zpět a obratem posílala mail na uvedenou adresu - zatím na můj mail nikdo nereagoval. Situace je tedy nadále neměnná.
Jak uvádíme i u jiných stížností, dle našeho názoru nejsou spotřebitelé informováni o automatickém prodloužení dostatečným způsobem, takže není platně sjednáno a společnosti podle nás nevzniká právo na uhrazení poplatku za automatické prodloužení.
Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou (inkasní společnosti v praxi pouze tlačí na spotřebitele skrze upomínky) na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.