Společnost


Top Explorer s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36592Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2019, před 5 lety

Petr Veselý

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 26.10.2019 na eshopu prodej.in jsem se registroval pro zjištění podmínek prodeje se záměrem případně nakoupit zboží (voucher na zboží). Eshop a nízké ceny se mi zdály podezřelé, nic jsem tedy neobjednal ani nezakoupil.

31.10.2019 mi došel email s tzv. předžalobní výzvou, kde se odkazují na Obchodní podmínky zveřejněné na eshopu, konkrétně bod 15. účet..., které jsem údajně nedodržel.
Kde si eshop vynucuje aktivní používání účtu, do třech dnů nabít na částku minimálně 5000 Kč a zakoupit voucher.

Do jednoho dne požadují nabít účet na 5000,- a když se tak nestane bude podáno na soud. podepsaný Tomáš Vorlíček

Odpověděl jsem ve smyslu, že jsem nic neobjednal a že chci zrušit uživatelský účet.

Dnes 1.11.2019 došel mail z podvodné email adresy vesely@exekuce-soud.cz tohoto znění:
____________
Vámi nedodržené podmínky vůči Prodej

Jsou bez odkladu brány jako porušení uzavřené dohody a to pro Vás znamená.

Porušení podmínek z Vaší strany a proto:
Je Vám dán dnešní den na úhradu, pokud však soud nebude do 1 dne od
Prodej upozorněn, že jste sjednali nápravu a dodržely dané podmínky, jež jste uzavřeli.

Tak bude vydána exekuce a to na částku 27 861 Kč jako náhrada škody k čemuž bude připočten soudní poplatek ve výši 5 000 Kč

Exekuční Úřad
____________

Prosím o prošetření, zdali není eshop podvodný, nebo minimálně způsob jakým vymáhají poplatky za neslučitelné s dobrými mravy.

Děkuji


Požadované řešení

Pokud je firma reálná a není podvodná tak: Zrušit uživatelský účet. Vzhledem k tomu, že firmě nevznikla žádná škoda, zrušit poplatek za účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 14:54, před 5 lety

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.

Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Pokud si spotřebitel nadále nepřeje, aby společnost zpracovávala jeho osobní údaje po konci smluvního závazku, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice (dalé "nařízení GDPR"). Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze společnosti. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2020 13:55, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.