Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.10.2019 jsem zaslal k reklamaci boty na adresu Nike Hatě freeport store. Balík byl doručen a 15.10.2019 v 14:17 minut z telefonního čísla 515 250 288 mi volala paní ohledně mé reklamace se snahou o šikanu na moji osobnost a porušení občanského zákoníku. Paní mi ve zmíněném telefonátu oznámila, že jelikož jsou boty zašměrované, tak byly špatně nazouvané, a tak je ani nepředá na reklamaci a mám si pro ně přijet. Když jsem ji řekl, že boty jsem zašměroval při odeslání a zaslal jsem reklamaci poštou, jelikož maji uvedenou adresu a nejsem místní, oznámila mi, že je k reklamaci stejně nedá, když jsem je neumyl a když si pro ně nedojedu, vyhodí je. Tímto telefonát skončil. Poté jsem situaci projednal s právní zástupcem a zaslal na email společnosti stížnost na paní s popisem situace, a jak tedy budou reklamaci řešit (2x) ani jednou mi nebylo odepsáno.
Hodlám situaci dále řešit, pokud nevyřídí reklamaci, myslím že je jedná o krádež.
Díle společnost musí zaslat zboží zpět dle: § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a jedná se o povinnost prodejce. Žádnou šikanu, abych si pro zboží jezdil před 150 km nepřijímám a paní se snaží hrubě porušit občanský zákoník a zneužít moc.
reklamace bot
zaslání částky ceny bot + poštovného na můj účet a omluva od paní z telefonu
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Prodávající je dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci nebo nevydá výše popsané dokumenty, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Prodávající je tedy povinen zboží k reklamaci přijmout, vystavit o tom reklamační protokol a reklamaci vyřídit. Vyřízením se rozumí buď uznání vady a vyřízením reklamace, nebo její zamítnutí - o obojím je prodávající rovněž povinen vydat protokol.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.