Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne 20.8. jsem zakoupila ojetý vůz od společnosti AURES Holdings a.s. Při evidenční kontrole bylo technikem zjištěno, že sada litých kol , která byla na vozu neodpovídá údajům v TP. Byla podána reklamace a vyjádření společnosti znělo : Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a jeho výbavou i s veškerým příslušenstvím k vozu a a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace není vada, za níž prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 1.000,-. Tato částka může být v případě zájmu zaslána na bankovní účet, je platná do 11.11.2019 a je podmíněna uzavřením Dohody o narovnání reklamace na pobočce AAA Auto Praha Čimice.
S tímto vyjádřením nesouhlasím, jelikož v kupní smlouvě se žádná informace ohledně nesouladu sady litých kol nenachází. Při koupi nebylo možné si tuto informaci ověřit jelikož veškeré doklady k vozidlu jsem dostala až o několik dní později po koupi vozu. Nebylo nám umožněno ani do dokladů nahlédnout jelikož se prý nacházeli mimo jejich pobočku. Od společnosti se mi již podařilo získat sadu litých kol, která má dle TP být na vozidle , ale bohužel bez matic k upevnění.
Ford Mondeo , r.v. 2009 / najeto cca 240 000 , cena 85 159,-
Požaduji proto uhrazení veškerých nákladů spojených s přezutím vozu a koupí potřebného materiálu. Děkuji. Kristýna Morocová
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Morocová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení a mám informaci, že věc by měla být vyřešena. Špatná kola Vám byla vyměněna za správná a byla Vám rovněž poskytnuta kompenzace ve výši 1tis. Kč na nové matice.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
pravděpodobně jsem se nevyjádřila dost jasně nebo jste moji stížnost nečetla dopodrobna. Vyjádření z reklamačního oddělení jsem zde uvedla, proto je pro mě Vaše vyjádření naprosto bezpředmětné. Jak všichni víme na přezutí kol a matic k upevnění opravdu 1.000,- nestačí. Opět požaduji uhrazení (proplacení) veškerých nákladů. Pochybení z Vaší strany je zde naprosto jasné. Ani se nevyjadřuji a nezabývám dalšími okolnostmi jako např. stočený stav tachometru o 200.000 tisíc km , chybějící komponenty v interiéru, které se při zkušební jízdě ve vozidle nacházely apod. Opravdu Vaši společnost žádám pouze o vyřešení této jedné reklamace ohledně kol v náš prospěch, protože jak jsem již zmínila, pochybení je zde z Vaší strany evidentní. Věřím, že v rámci zachování dobrého jména Vaší společnosti vyřídíte moji stížnost rychle a kladně. Děkuji.
S pozdravem
Kristýna Morócová
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem. Na nesoulad km jste byla m.j. upozorněna v předávacím protokolu.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.