Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.10.2019. jsem jel s manželkou vlakem z Prahy do Jeseníku. Vlak odjižděl z Prahy 17.24. Jízdenky s rezervací jsem koupil přes internet. Váš systém nám přidělil místenky 25, 26. V Zábřehu měl být vlak v 19.22. Vlak přijel o 11 minut později v 19.33. Na přestup nám zůstal čas 2 minuty. Jsem po úraze a používám dvě francouzské hole. Má žena šla napřed a jakmile vstoupila na perón - vlak do Bludova se rozjel. V tu dobu jsem byl na schodech. Poprvé po revoluci jsem použil vlak vaši společnosti s přesvědčením, že pokud dojde ke zpoždění, další přípoj na zpožděný vlak počká! Samozřejmě jsem si svou zkušenost z ČD nenechal pro sebe. Dozvěděl jsem se, že to je normální a děje se to pořád. V době kdy věda má neuvěřitelné pokroky - vaše společnost nedokáže zařídit, aby vlak během 2 hodin nenabral zpoždění 11. minut a další přípoj na něj nepočkal!
Vaše společnost utrácí peníze za reklamy - měla by však peníze použít na řešení dodržování časů vlaků.
kód transakce Z71885
Omluvný dopis a náprava systému v Zábřehu. Předpokládám, že to se děje v celé republice.
Hauerland Jiří
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.