Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Před měsícem jsem si u nich objednal spodní prádlo. Do dorazilo až po nekolika týdnech, z číny, nikoliv od Lunzo.cz. Když jsem zjistil, že misto velikosti M dorazilo XL, chtel jsem jim věc vrátit. Toto mi bylo rázně odmítnuto a i přesto že jsem zboží objednal na jejich eshopu, tvrdili, že nejsou prodejci ale pouze zprostředkovatelé a tím pádem nemám nárok na vrácení zboží k nim. Ba jinou velikost mi odpovedeli, že preventivně převádí velikost pro evropský trh, přitom ani toto nemají nikde uvedeno. Jsou to zloději a překupníci. Neubauer
Spodní prádlo
Chci jim zboží pouze vrátit.
|
Tweet |
V případě, že daná společnost provozuje web, který se jeví jako e-shop, který je v českém jazyce, potom spotřebiteli plynou stejná práva, jako při zakoupení zboží v jakémkoli jiném elektronickém obchodě. Společnost by tak měla umožnit součinnost pro umožnění od smlouvy odstoupit nebo pro uplatnění práv z vad.
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které byly prodávajícím prezentovány, může spotřebitel věc také reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravou věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
podle Vašeho jména jsem bohužel žádnou objednávku nenašel, proto se mohu vyjádřit pouze obecně.
Nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.
Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.
V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:
Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.
Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci, pokud jste nás tedy kontaktoval s tím, že chcete zboží vrátit, byl Vám z naší strany zaslán e-mail s instrukcemi pro vrácení zboží zpět prodejci.
Velikosti běžně převádíme pro evropský trh. Byla Vám doručena asijská velikost XL, která odpovídá rozměrům Vámi objednanané velikosti M uvedeným v tabulce velikostí.
Pokud jste tedy velikost vybíral podle tabulky velikostí, neměl by s velikostí být problém.
Pokud Vám i přesto velikost nevyhovuje, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a rádi s Vámi vyřešíme výměnu velikosti nebo vrácení zboží zpět prodejci.
Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.
S pozdravem Jan Král
Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.