Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#36614Neoprávněné naúčtování peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2019, před 5 lety

Jana Vydláková

Znění stížnosti

Dobrý den. Dne 25.2.2019 jsem si u společnosti B2 aktivovala službu, za kterou jsem zaplatila 159 KČza měsíc.Služby jsem využívala měsíc. Po zaplaceném měsíci jsem tyto služby přestala využívat.(Předesílam ,že automtického 3 měsíčního prodloužení jsem si nevšimla a tak nehorázně drahou službu za 2.503 Kč bych rozhodně nevyužila.Služba mi nevyhovovala a tak jsem přestala na email chodit.Asi po nějaké době mi přišel email na,který jsem se se vůbec nezaregistrovala.Odeslala jsem žádost o zrušení prémiového členství přes email a bylo mi sděleno,že až externí firma pro vymáhání pohledávek potvrdí požadovanou platbu bude vše pozastaveno.Dne 21.10.2019 došel dopis do mé schránky v cizím jazyce.kde podotýkám jsem nikde svou adresu nezadávala tudíž jde o porušení GDPR. V dopise stálo,že mám uhradit částku v eu a to 169,43.Služby jsem nevyužívala a ani využívat nemohla nebot služba nebyla aktivní.Žádám tedy o vyřešení problému bez účasti třetí osoby -externí firmy ukončení členství a potvrzení o bezdlužnosti.Dále nevidím důvod,proč platit za službu o kterou jsem neměla zájem,kterou nevyužívám a v budoucnu nehodlám využívat.Děkuji za kladné vyřízení mé žádosti. S pozdravem Jana Vydlakova.


Požadované řešení

Žádost o potvrzení o bezdlužnosti a neoprávněného vymáhání finanční částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 15:59, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.

Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.11.2019 16:33, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.11.2019 20:01, před 5 lety


Jana Vydláková

Dobrý den ,pane Hlaváčku,ráda bych co nejdříve vyřešila problém,který se týká mého členství a taktéž dluhu,který vnikl neoprávněně u Vás. Žádám o ukončení členství,které jsem prostřednictvím emailu Vámi zaslaného ukončila a taktéž o potvrzení bezdlužnosti a vyřešení problému popsaného viz níže.Prémium členství jsem si u Vás aktivovala 26.2.2019 a téhož dne jsem taktéž zaplatila měsíční poplatek 159,.(Předesílám automatického 3 měsíčního prodloužení jsem si nevšimla a tak nehorázně drahou službu bych za 2503 Kč rozhodně nevyužila.Služba mi nevyhovovala a tak jsem přestala na stránky be2 chodit. I přesto jsem zaplatila částku 2503Kč, kterou jste po mně vyžadovali a to přes muj bankovní účet a to 25.4.2019.O zaplacení jsem informovala Vaši společnost prostřednictvím emailu,kde mi bylo sděleno,že jak se platby spárují bude mě externí firma pro vymáhání pohledávek informovat emailem,bohužel se tak nestalo.Což jsem brala za vyřešené.Pak mi po nějakém čase přišel do mé schránky dopis v cizím jazyce(Podotýkám adresu jsem nikde neuváděla, tudíž jde o porušení GDPR)V dopise stojí opět zaplatit částku 169,43 v eu.Tudíž se domnívám,že jde z Vaší strany o neoprávněné vymáhání ,nebot žádné nabídky od be2 mi nepřicházeli a můj účet byl zrušen.Žádám tedy o vyřešení problému bez účasti třetí osoby-externí firmy ukončení členství a taktéž potvrzení o bezdlužnosti.Dále nevidím důvod proč platit za službu,kterou jsem nevyužívala a v budoucnu využívat nehodlám. Děkuji za kladné vyřízení mé žádosti. S pozdravem Jana Vydlakova.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2020 07:49, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2020 20:08, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.