Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaslal jsem ponožky na reklamaci kvůli rychlému opotřebení (roztrhané paty) s tím, že ponožky snad mají vydržet léta a ne, aby každý půrok či rok člověk kupoval nové. Ponožky jsem pral v pračce po týdnech či dvou týdnech.
Vyjádření e-shopu:
Po prohlédnutí ponožek byla reklamace zamítnuta s tím, že ponožky vykazují nadměrné opotřebení po používání. Nelze zamněňovat záruční dobu s dobou použitelnosti. Záruční doba se vztahuje pouze na výrobní vady, které by se měly projevit ihned po používání, což se v tomto případě nestalo. Ponožky se opotřebovaly během cca 15 měsíců a nelze to uznat jako důvod k reklamaci.
Dobu použitelnosti ponožek si představuji několik let a nadměrné opotřebení nevzniká při standartním nošení a praní po týdnech či dvou týdnech. Vady na zboží se mohou projevit i později po výrobě. Měl jsem boty ze sportisima, které se prošlapali za půl roku a tam mi v rámci reklamace nabídli vrácení peněz nebo nové zboží. Měl jsem od sportisima i ponožky, které se do roka opotřebovali a také mi v rámci reklamace za ně vrátili peníze. Tak proč toto není možné i u tohoto eshopu?
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.