Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.11.2018 (!!) jsem vytvořila v e-shopu objednávku několika produktů v celkové hodnotě 1 724 Kč + 120 Kč poštovné = 1 844 Kč.
Objednávku jsem zaplatila ještě tentýž den, ihned po obdržení potvrzujícího e-mailu s údaji k platbě.
Dne 5.12.2018 jsme obdržela potvrzení o přijetí platby a informaci, že budu informována, až bude zboží odesláno.
Zboží jsem ovšem nikdy neobdržela. Vzhledem k tomu, že jsem po potvrzení přijetí platby neobdržela žádný další e-mail se zprávou o odeslání zboží apod., předpokládám, že k jeho odeslání nikdy nedošlo a neztratilo se během transportu apod.
Snažila jsem se e-shop několikrát v následujících měsících kontaktovat telefonicky, vždy ovšem neúspěšně.
2x Ponožky 3D 130 Kč / ks = 260 Kč; 1x Ponožky Belive - Hope - 3 pack 400 Kč / ks = 400 Kč; 2x Ponožky Hope - Love - 3 pack 400 Kč /ks = 800 Kč; 3x Krém na ruce s hadím tukem 88 Kč / ks = 264 Kč; Celkem za zboží: 1 724 Kč; Poštovné: 120 Kč; Cena celkem: 1 844 Kč
Vzhledem k neobdržení zaplaceného zboží v téměř ročním intervalu od jeho zaplacení a vzhledem k tomu, že se jednalo o vánoční dárek, který v tuto chvíli již není relevantní, odstupuji od kupní smlouvy a požaduji vrácení celé částky, tedy 1 844 Kč na bankovní účet. Velice děkuji.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.