Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#36634Zaslané zboží zpět bez vrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2019, před 5 lety

Tereza Jirásková

Znění stížnosti

Dobrý den,

objednala jsem si zboží u společnosti Lunzo.cz ,ale zjistila jsem , že překupují vše z Číny a tím je veškerá dlouhá dodací lhůta. Zboží sice dorazilo v termínu, ale velikost bohužel neseděla a zboží jsem zaslala zpět i přes to, že spol. Lunzo mi napsalo, že žádné vrácení zboží ani peníze nelze přes ně vrátit, protože jsou zprostředkovatele. Odkázali mě na čínskou adresu kam zaslat zboží.
Zboží jsem koupila u společnosti Lunzo a také jsem poslala peníze do spol. Lunzo.
Vrácení zboží jsem udělala v zákonné lhůtě 14 dní bez udání důvodů. Přeci se musí respektovat české zákony nebo tyto podvodné e-shopy mají nějakou vyjímku?

Můžete mi prosí poradit?

Děkuji.

Tereza


Požadované řešení

jak mám toto vyřešit, abych dostala zpět peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 13:09, před 5 lety

V případě, že daná společnost provozuje web, který se jeví jako e-shop, který je v českém jazyce, potom spotřebiteli plynou stejná práva, jako při zakoupení zboží v jakémkoli jiném elektronickém obchodě. Společnost by tak měla umožnit součinnost pro umožnění od smlouvy odstoupit nebo pro uplatnění práv z vad.

Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.11.2019 13:25, před 5 lety

Dobrý den,

nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.

Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.

V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:

Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci, pokud jste nás tedy kontaktoval s tím, že chcete zboží vrátit, byl Vám z naší strany zaslán e-mail s instrukcemi pro vrácení zboží zpět prodejci.

Pokud tedy chcete vzniklou situaci vyřešit vrácením peněz, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a obratem Vám zašleme přesný instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci.

Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.11.2019 14:37, před 5 lety


Tereza Jirásková

Takhle by to mohl delat kazdy. Zalozit si e-shop,vybirat od lidi penize a pak od toho davat ruce pryc. Co je tezkeho na tom udelat u lunza dodavatele reklamaci,kdyz s nim komunikuje objednavku,kterou si lidi naobjednaji. Me jen vadi ten pristup,neochota a od vseho davaji ruce pryc. Ja jsem si zakoupila zbozi u lunza a poslala jsem penoze lunzi,tak chci od nich v zakonne lhute ty penize vratit. Odstoupit od smliuvy mohu v lhute 14 dni bez udani duvodu jako vratit zbozi.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2019 14:11, před 5 lety

Vzhledem k našemu úvodnímu vyjádření se spotřebitelkou v tomto souhlasíme. Webové stránky se tváří jako e-shop a informaci o tom, že se jedná o zprostředkování, se spotřebitel může dozvědět pouze z obchodních podmínek, které navíc v závěrečné fázi objednávání nefungují jako hypertextový odkaz, takže je spotřebitel musí vyhledávat na webu zvlášť. Takový postup nelze hodnotit jako transparentní informování, z něhož jsou informace uvedené společností výše spotřebiteli jasné.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.11.2019 14:37, před 5 lety

Dobrý den,

bohužel nemůžeme souhlasit s tím, že se webové stránky tváří jako e-shop, jelikož nikde na webových stránkách není uvedeno, že se jedná o e-shop.

I v dalším bodě je jednoznačně uvedena nepravda o tom, že spotřebitel se může dozvědět informaci o zprostředkování pouze z obchodních podmínek.

Informace o principu našeho fungování jsou uvedeny i na titulní straně v sekci Co je Lunzo.cz?

Dále je celý princip našeho fungování podrobně popsán v článku Jak to funguje: https://www.lunzo.cz/jak-to-funguje/

Informovanost spotřebitele ohledně našeho fungování je tedy jednoznačně dostatečná.

Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.

Tímto spor považujeme za uzavřený.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.11.2019 15:00, před 5 lety


Tereza Jirásková

Dobry den,

prave s COI to resim a ta mi poradila sepsat stiznost a odstoupeni od smlouvy. Kazdopadne to tak nenecham, nebude me nejaky takovy obchod okradat a vydelavat na tomhle,ze s lidma takhle zametaji. Jsou i jine obchody,co s Vami vse resi a Vy nemate ani snahu pomoci a jeste mate arogontni jednani.

Vse se da resit,kdyz se chce,Vy se ohanite pouze na nejake podminky,ktere jsou protizakonne.Hold to budu resit co nejvyse to pujde. Chci ty penize zpet i kdyby jen cast a posilat to do ciziny nebudu,kdyz jsem produkt zakoupila na ceskych strankach a posilala penize predem na cesky ucet.

Predem penize zaslat,to pozadujete,ale pomoci se od Vas nikdo nedocka. Tohle neni profesionalni jednani a nedivim se,ze si spousta lidi stezuje.

Hezky den.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2019 16:12, před 5 lety

Dobrý den,

jak jsem již uvedl v minulé zprávě, celý princip fungování naší nákupní galerie je na webových stránkách stručně a jasně uveden.

Pokud tedy chcete vzniklou situaci vyřešit vrácením peněz, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a obratem Vám zašleme přesný instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci.

Tímto spor považujeme za uzavřený.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2019 11:09, před 5 lety

Na závěr ještě doplňujeme stanovisko právě od oddělení ADR ČOI, z něhož také jednoznačně vyplývá, že je v daném případě je třeba pokládat společnost za prodávajícího, z čehož vyplývá mj. to, že spotřebitelka má vůči společnosti právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů.

Stanovisko je dostupné zde: https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-23-8-2018/.

Vzhledem k výše uvedené komunikaci stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.