Společnost


Nowa Itaka Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36638Neuznání reklamace zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2019, před 5 lety

Kamila Kopečková

Znění stížnosti

Hotel, který byl dle cestovní kanceláře v naprostém pořádku, týden po našem odjezdu zkrachoval. Poněvadž již krachoval během našeho pobytu, napsala jsem tuto reklamaci, která byla napsaná, jako neopravněná, neboť veškeré služby, fungovali.

Vážení,
vznáším tímto reklamaci zájezdu s rezervačním číslem 1900940. V hotelu bylo bohužel velmi nedostatků, dvě reklamace delegátce a jednu přímo na mou zprostředkovatelku zájezdu jsem zasílala již během pobytu a s ohledem na mezinárodně uznanou Frankfurtskou tabulku, posílám popis problémů:
1. Pokoj – byl objednán rodinný pokoj, dle popisu nabídky cca 37m², byl nám dán pokoj, který tuto specifikace nasplňoval, oveřte si u hotelu – pokoj 237. Z tohoto důvodu očekávám slevu 10% z ceny zájezdu
2. Stravování ultra all inclusive – dle rozpisu daného hotelem jsme očekávali spoustu kvalitního jídla a pití na různých místech, bohužel toto nefungovalo. Snídaně – tvrdé, staré pečivo, plesnivá zelenina, oběd a večeře– velice jednotvárná strava, maso pouze kuřecí, přílohy rýže, těstoviny (brambory nebo hranolky byli za celý pobyt 2x), rozředěná boloňská omáčka, v hlavní jídelně byly také špinavé ubrusy na stolech a chyběli příbory – neustále jsme o ně museli žádat personál. All days snack – pokud jste měli tak půl hodiny času, mohli jste si vystát řadu na pizzu, jinak jablka a pokud se poštěstilo meloun, 5.oclock Tea – oschlé sušenky, někdy zbytky zákusků od oběda, Ice cream – za celou dobu našeho pobytu nebyla ani jednou (dle zaměstnanců hotelu, nezaplatili dodavateli). Turkisch pancakes – za celou dobu našeho pobytu nebyli ani jednou. Cafe bells – oschlé sušenky, káva z automatu, dvakrát za pobyt nebyla k dispozici vůbec. Každý den se nám na různých místech stávalo, že nebylo pivo, nebo cola, nebo mirinda, personál koukal do mobilu a vypadal, že ho našimi žádostmi velmi obtěžujeme. A La Carte jsme nebyli schopni využít, neboť ze 3 fungovala pouze jedna a pak už ani ta ne, opět nám bylo řečeno, že bohužel neví, kdy bude fungovat, neboť nezaplatili dodavateli surovin faktury. Z těchto důvodů žádám slevu 30% z ceny zájezdu.
3. Úklid pokoje – za celý týdenní pobyt byl pokoj uklizen jednou a to až po naší individuální žádosti a nahánění pokojské, bar na pokoji byl doplněn také jednou a to opět po individuálním nahánění pokojské. Z tohoto důvodu žádám slevu 20% z ceny zájezdu.
4. Hotel celkově- i přesto, že hotel vypadá na první pohled krásně, při bližším pohledu je velice zanedbaný a některé věci jsou i nebezpečné (uražené světla podél chodníků, špatně zavřené kryty na zavlažování trávníků. Lehátka na pláži a v okolí bazénu, jsou ve špatném, mnohdy i zdravotně nebezpečném stavu. Velice negativní také hodnotím psy a kočky, kteří se potulují po hotelu. Psi obvykle ukradli věci z odpadkových košů nebo plavecké pomůcky, rozkousali je a tento odpad pak nikdo neuklidil. Kočky se zase procházeli po stolech (i v jídelně, která byla v prvním patře budovy).Dále nám několikrát vypla klimatizace, byly problémy s otevřením dveří čipovou kartou, kdy jsme museli jít na recepci a nechat si kartu „přečipovat“ a jeden den dokonce netekla 4 hodiny odpoledne voda. Z tohoto důvodu žádám slevu na zájezdu 10%.
Tento zájezd byl nejhorší v mém životě a doufám, že už nikdy nebudu muset řešit podobné věci na dovolené. Každou schůzku s delegátkou, která měla mimochodem velice laxní přístup k řešení problémů a mnohokrát pouze stála a nechala na sebe řvát a nadavat si, jsem stála na konci řady podobně smýšlejících účastníku zájezdu, kteří také podávali reklamace již během zájezdu.


Požadované řešení

Kompenzace ceny zájezdu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2019 09:46, před 5 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje na české spotřebitele (stránky v čj, možná platba v českých korunách), řídí se smluvní vztah českým právem.

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2019 23:37, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.