Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupila jsem na e-shopu Lunzo kabát (27.8.), došel 22.10 (obj.1546881222). Využila jsem možnosti vrácení zboží v zákonné lhůtě 14 dní bez udání důvodu. Zboží jsem poslala na provozovnu e-shopu, spolu s doporučeným dopisem, zároveň jsem komunikovala e-mailem. E-shop ale dle e-mailové komunikace zboží nechce přijmout a peníze vrátit s argumentem, že s ním jsem neuzavřela kupní smlouvu, že není prodejce, jen zprostředkovatel.
https://www.lunzo.cz/bundy-a-kabaty-2/damsky-stylovy-kabat-laura-cerny/
Požaduji vrácení peněz za zboží a proplacení nákladů na poštovné.
|
Tweet |
Podle obchodních podmínek společnosti je prodávajícím "obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru". Společnost vystupuje ve smluvním vztahu údajně jako zprostředkovatel. Pokud společnost popírá, že je prodávajícím, měla by spotřebitelka společnost vyzvat, aby jí doložila, že kupní smlouva byla skutečně uzavřena mezi spotřebitelkou a "obchodní či výrobní firmou v zahraničí".
Pokud kupní smlouvu s "obchodní či výrobní firmou v zahraničí" uzavřela přímo společnost svým jménem (nebo prostřednictvím další osoby), nebude vůči spotřebitelce vystupovat jako zprostředkovatel, ale jako prodávající se všemi zákonnými povinnosti, které vůči spotřebitelce má (např. přijmout odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží).
Na webových stránkách společnosti navíc chybí u jednotlivých nabídek zboží údaj o tom, kdo je v daném případě oním prodávajícím. Spotřebitelce tudíž nemohlo být jasné s kým kupní smlouvu uzavřela. Ujednání v obchodních podmínkách společnosti ohledně právního vztahu mezi společnosti a spotřebitelkou se tak jeví pouze jako účelové, neboť na základě tohoto ustanovení by spotřebitelka nemohla vůči společnosti uplatnit svá zákonná práva. K takovému ujednání obchodních podmínek by se proto nepřihlíželo.
Nebude-li společnost odstoupení od smlouvy akceptovat a nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.
Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.
Samozřejmě jsme schopni zákaznici veškeré podklady k objednávce poskytnout.
V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:
Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.
Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci. Této možnosti však zákaznice dle e-mailové komunikace využít nechce.
Pokud tedy chcete vzniklou situaci vyřešit vrácením peněz, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a obratem Vám zašleme přesný instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci.
Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.
S pozdravem Jan Král
Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.