Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
tato společnost, u které jsem v životě nebyla registrovaná, mi prostřednictvím své vymáhací společnosti vyhrožuje, pokud nezaplatím částku cca 169 EUR. Podotýkám, že jsem u nich účet v životě neměla a nechápu, jak si dovolují mě tímto obtěžovat a kde získali mojí adresu a moje osobní údaje?!
Dopis adresují v angličtině přes Deutsche-post, původně jsem si myslela, že se jedná o podvodníky odněkud z Pákistánu, co zkouší, kdo jim zašle peníze.
Chci aby mě společnost jakkoliv přestala kontaktovat, aby stáhla svůj pofidérní požadavek od společnosti Intrum na vymáhání mé osoby.
Z důvodu obav odmítám poskytovat jakékoliv další mé osobní údaje, nic platit NEBUDU.
Nebo je běžný postup, že když u vás zaregistruji náhodného Davida Nováka, že ho okamžitě budete vymáhat ??? Jak se u vás zákazníci identifikují, aby nedošlo k záměně?? Neumím si vysvětlit, proč k tomuto dochází a je mi to dost nepříjemné.
Seznamka, cosi
Vysvětlení, kde byly získány mé údaje (byť zahrnují hrubku)
Jak je možné, že mě společnost obtěžuje, když jsem nikdy nebyla ani na jejích webových stránkách
Přestat kontaktovat mou osobu
Stáhnout vymáhání z Intrumu
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka smlouvu se společností neuzavřela, je vhodné společnost vyzvat k tomu, aby upustila od neoprávněného vymáhání údajného dluhu. V případě soudního sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitelka smlouvu se společností uzavřela.
Pro úplnost přidáváme i informace pro případ, že spotřebitelka smlouvu se společností uzavřela:
"V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Ze zkušeností ostatních spotřebitelů nám není známo, že by se společnost někdy údajného dluhu domáhala soudní cestou.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončil, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti mu to nebylo umožněno."
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.