Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,23.3.2019 jsem dala do tohoto autobazaru svoje auto k prodeji.Po půli roce,autobazar MichalKrátký tvrdil,že auto nikdo nechce,ale on,že by si ho vzal za 40.000 kč (do smlouvy dal 99.999 kč.Ale po půli roce jen 40.000 kč proč? protože auto bylo na mnoha místech poškozené a troufám si tvrdit ,že i docela krumpáčem.Je mi 74 let mám z tohoto jednání psychické problémy.Policii jsem nevolala,byla jsem v šoku a to ještě 4 dny po tomto zjištění-nikdy by mě totiž nenapadlo,že dáte auto s důvěrou do autobazaru a s takovou sprostotou se setkáte.Pane Bože,co se to v téhle zemi děje?Vždycky jsem byla slušná a poctivá a s tímto se nějak nedokážu vyrovnat.Děkuji a jsem s pozdravem Jana Faloutová-Kralupy nad Vltavou..
Je prosím ještě teď,pomalu po měsíci nějaký možný postih pro již zmíněný autobazar pod vedením Michala Krátkého u Dýhárny 1162 Kralupy nad Vltavou?
|
Tweet |
Pro daný případ bude podstatné ustanovení § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého odpovídá za poškození věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (k prodeji automobilu). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.