Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. V srpnu 2019 jsem obdržela poštou dopis od spol. Zelená elektřina, že odkoupili od spol.Stabil Energy odběrná místa na plyn a nyní budu odebírat plyn od nich. Žádný souhlas jsem jim nikdy nedala, ani telefonicky. Co mi trápí však více, Stabil Energy neudělala v srpnu žádný odečet spotřebovaného plynu, naopak mi loni bezdůvodně zvýšila měsíční zálohy z 2600,- na 3400,-měsíčně,to jsem jim všechno pravidelně platila. Mám tam výrazný přeplatek, tipuji tak okolo 9tis.korun. Nikdo z společnosti Stabil Energy nebere telefony, na emaily nereagují. Jsem už úplně zoufalá, sama nejsem zrovna v takové finanční situaci, abych tyhle peníze mohla dlouhodobě postrádat. Můžete mi prosím pomoci? Děkuji Sládková Martina
Poslat vyúčtování, vrátit přeplatek.
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích.
Ustanovení § 15 odst. 3 vyhlášky č. 70/2016 Sb. stanovuje, že obchodník s plynem provede bezplatně mimořádné vyúčtování, pokud zákazník ukončil odběr plynu v odběrném místě nebo změnil obchodníka s plynem.
Nebude-li spotřebitelce vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.