Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.7. jsem si objednal u firmy RONITAN s.r.o přes eshop "Díly a mobily.cz" (dilyamobily.cz) náhradní display pro telefon Iphone 4S. Vyzvedl jsem jej osobně a zaplatil hotově v kamenné prodejně na ulici Masarykova 425/33 v Brně. Vzhledem k tomu, že jsem v několika následujících dnech získal nový telefon, a display nepoužil, požádal jsem v emailové komunikaci prodejce o informace, jak postupovat při jeho vrácení (odstoupení od smlouvy). Prodejce mne však pouze emailem atakoval, proč si něco kupuji, když to pak vracím. Protože jsem na můj dotaz nedostal žádnou odpověď, odeslal jsem zboží doporučeně společně s fakturou a dokumentem o odstoupení od smlouvy dne 25. 7.2019. Následující den mi přišlo sms potvrzení, že zásilka byla doručena příjemci. V následné chatové a komunikaci mi pán nejprve tvrdil, že jsem to poslal na adresu, kde běžně nebývá a že ji objevil až teď, a když jsem mu oznámil, že mám potvrzení, že byla zásilka byla doručena už před měsícem, tak mi do mailu s určitou nelibostí oznámil, že peníze pošle, a že mu mám poslat číslo účtu. Poslal jsem tedy číslo, ale bohužel od té doby žádné peníze nedorazily. Nejde o velkou částku, ale o princip, nehodlám připustit, že takovéto jednání je vůbec možné.
pt.28950 LCD displej obrazovky apple IphoneS digitizéru černé (tohle je uvedeno na faktuře)
Rád bych aby mi prodejce vrátil peníze za za mnou vrácené zboží.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.