Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Na webových stránkách společnosti Ikea jsem hodnotila výrobek, který jsme zakoupili v roce 2016.
Konkrétně se jednalo o pohovku Friheten, na kterou měla být dle informací od prodejců v Obchodním domě na Zličíně prodloužená záruka, trvající 10 let.
Posledních cca 6 měsíců již na pohovce nelze téměř sedět, protože je kompletně celá prosezelá a poměrně dost z ní bolí záda, při delším sezení. Jedná se zřejmě o nekvalitní kus.
Své výhrady jsem popsala na webu Ikea. Téměř ihned jsem dostala odpověď zákaznického servisu, že na pohovku lze uplatnit prodlouženou záruku 10 let, vyplněním reklamačního formuláře na webu.
Tak jsem také učinila. Reklamační formulář byl přijatý s tím, že je ještě třeba doplnit fotografie závadné pohovky. Požadované fotografie jsem proto odeslala a čekala na kladné vyřízení reklamace.
K mému překvapení mi bylo odpovězeno, že konkrétně tato pohovka nespadá do prodloužené záruky. Po bližším nastudování podmínek pro uplatnění prodloužené záruky jsem pohovku zn. Friheten nenašla ani ve výrobcích, na které je možné poskytnout prodlouženou záruku, ani v sekci výrobků, u kterých toto nelze.
Díky tomu, že mi byla 2x potvrzena možnost, v případě nespokojenosti s výrobkem, uplatnit prodlouženou reklamaci cítím se momentálně povedena.
Pokud mi zaměstnanec v Obchodním domě na Zličíně, stejně tak zaměstnanec zákaznického servisu potvrdí, že mám na reklamování po více než 2 letech nárok a následně mi přijde zamítavá reakce, asi je něco špatně.
Kladné vyřízení reklamace, navrácením zaplacené částky v hotovosti, případně na kartě Ikea.
|
Tweet |
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle ustanovení § 430 občanského zákoníku. Jestliže byl spotřebitel ujištěn prodávajícím, že se na daný produkt vztahuje smluvní záruka, je takové ujednání součástí kupní smlouvy. Tedy je právem spotřebitele produkt reklamovat dle podmínek smluvní záruky.
V daném případě by se mohlo jednat i o klamavou obchodní praktiku, kterou definuje ustanovení § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Praktika se považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, kterou by jinak neučinil.
Zjištění porušení zákazu klamavé obchodní praktiky může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.