Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
21.10. jsem dostala tuto SMS z čísla 6220 (přesný přepis):
Dobry den,i pres nase vstricne kroky stale nereagujete na vyzvy.Mate posledni sanci pro smirne reseni,kterym se vyhnete zalobe.Tel:226254647
5.11. přišla opět z čísla 6220 tato SMS:
Dobry den, planujeme predani Vaseho spisu k soudu na zalobu. Pro zabraneni exekuce volejte na tel:412 152 982. Creditexpress??
Dluhy nemám a tudíž si nepřeji tyto SMS dostávat. Do teď jsem o existenci této firmy nevěděla, nikdy jsem ji nekontaktovala.
Navíc předpokládám, že urgování dluhu probíhá jinou formou než SMS odeslanou z SMS brány (oficiální dopis, telefonát).
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitelka jistá tím, že všechny svoje dlužné částky již uhradila a žádné jiné nemá, patrně nebude možné právní důvod prokázat a dluh vymáhat.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.