Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2. 5. 2014 jsem objednal pres telefon GPS, sat. bezp. jednotku do auta od společnosti Tango, spol. s.r.o., kterou jsem našel na internetu. Společnost mi vystavila fakturu, kterou jsem následně uhradil dne 12. 5. 2014. Telefonicky jsme domluvili, že jednotka bude předána na montážním středisku, že se střediskem se mám domluvit na instalaci jednotky do vozidla. Dne 22. 5. 2014 jsem prostřednictvím emailu požádal o storno objednávky a vrácení peněz na můj účet. Na tento email jsem neobdržel odpověď. Na další pokus o komunikaci emailem mi byla zaslána následující odpověď:
„Bohužel potvrzenou objednávku nelze stornovat. U Vaší jednotky FM3466 s výrobním číslem SN4150482 byly již aktivovány licence potřebné pro provoz služeb, jednotka je již registrovaná na Vaši společnost a nakonfigurovaná s datovou SIM kartou, která je již také evidovaná na Vaši společnost.
Jednotka je připravena k montáži v montážním středisku.“
Stále jsem se snažil komunikovat se společností a vyjednat storno, avšak marně. Poté jsem zjistil, že mohu odstoupit od kupní smlouvy až po převzetí zboží a v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí vrátím zboží prodejci, a že tímto úkonem dosáhnu odstoupení od kupní smlouvy dle občanského zákoníku a prodejce je povinen vrátit peníze do 15 dní. Proto jsem požádal o doručení zboží na adresu a v zápětí jsem jej vrátil zpět na adresu společnosti. Zboží se vrátilo zpět s odůvodněním, že společnost na dané adrese nesídlí. Společnost jsem se snažil kontaktovat (2x emailem), že jsem zboží poslal zpět, avšak bez reakce. Následně jsem obdržel email od jednatele společnosti:
„Objednávku jste učinil dne 2. 5. 2014 (datum daňového dokladu), odstoupení od smlouvy jste nám zaslal dne 26. 5. 2014 (datum podání na poště uvedeno na podacím razítku). Tedy mezi objednávkou a odstoupením od smlouvy uběhlo 24 dnů, přičemž lhůta pro odstoupení daná OZ je 14 dnů. Na tomto základě jsme, zcela v souladu se zákonem, na odstoupení od kupní smlouvy nepřistoupili.“
Při telefonickém rozhovoru s jednatelem mi bylo sděleno, že nemohou vrátit peníze, protože jsem zakoupil software, což pokládám za další výmluvu, neboť jsem postupoval dle pokynů zveřejněných na webových stránkách společnosti. (http://www.lokatory.cz/vseobecne-obchodni-podminky)
Udaje z faktury č.713/14 sat.bezp.jednotka FleetLock,Provoz FM3466 SN4150482 6měs.od aktiv,přepínač střežení jizd,montaž jednotky FM3466
vrácení peněz
|
Tweet |
Právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku má spotřebitel v souladu s § 1818 ve spojení s § 1829 občanského zákoníku. Jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je spotřební zboží, má spotřebitel právo odstoupit ve lhůtě 14 dnů, která počíná běžet dnem převzetí zboží. Ode dne uzavření smlouvy běží 14 denní lhůta v případě, je-li předmětem smlouvy poskytování služby. Zakoupil-li spotřebitel některý z předplacených balíčků, odstoupení lze využít od doručení balíčku a vztahuje se k němu jako celku. Jednotka FleetLock není softwarem, ale hardwarem a nevztahují se na ní výjimky uvedené v ustanovení § 1837 občanského zákoníku, které stanoví siuace, kdy není možné uplatnit odstoupení od smlouvy.
V souladu se směrnicí o právech spotřebitelů je nutné kupní smlouvu vykládat ve smyslu smlouvy, na jejímž základě obchodník převádí vlastnictví zboží spotřebiteli nebo se zavazuje k převedení tohoto vlastnictví a spotřebitel hradí cenu tohoto zboží nebo se zavazuje k její úhradě, včetně smluv majících za předmět zboží i služby. V tomto případě kryje kupní smlouva minimálně i montáž výrobku.
Pro úplnost dodáváme, že spotřebitelem je každý člověk, který uzavírá mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Společnost Tango, spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se k ní vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.