Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
u O2 měla moje manželka ji6 dlouho uzavřenou smlouvu "Internet Optimal+" za 404 Kč měsíčně. Při kontrole odchozích plateb zjistila, že u inkasa pro O2 ji v září 2019 O2 strhlo o 95 Kč více než čekala (tedy 499Kč).
Zeptali jsme se rodičů na obou stranách a i oni byli také překvapeni, neboť se jim stalo to samé.
Manželka tedy pátrala a zjistila, že v elektronické faktuře, které ji přišla včervenci a byla za období červen 2019, je na poslední straně dole malým písmem upozornění, že původní tarif ruší a převádí jí na tarif "Internet Optimal HD" za 499 Kč měsíčně a že do 6.8.2019 může smlouvu bez sankce vypovědět.
Vzhledem k tomu, že platba probíhá inkasem, faktura jí chodí emailem, není nutné ji pokaždé kontrolovat, obzvláště, pokud výše platby u banky souhlasí. Informace o změně poplatku/tarifu nebyla ani znatelná z předmětu emailu ani z jeho textu. Vše bylo naprosto stejné jako předchozí a následující měsíce.
Manželka volala na podporu O2, kde jí bylo řečeno, že není jediná, ale že na postupu O2 není nic špatného a vše je v pořádku.
Takové jednání považujeme za účelové, kdy, podle nás, O2 ví, že faktury normální člověk nevydrží dlouhodobě kontrolovat a tak propásne možnost odstoupení ze sankce. Navíc se domníváme, že se toto jednání firmě O2 vyplatí - případná pokuta od Českých komunikací bude určitě mnohonásobně nižší, než vybrané poplatky, které firma vybrala nemorálním postupem.
Na stránkách https://www.penize.cz/nakupy/318416-mobilni-sluzby-v-cesku-tezkosti-s-odstoupenim-od-smlouvy-a-drahe-tarify jsem se dočetl, že postup je zřejmě v rámci zákona. Není mi jasné, jak v dnešní době, kdy lze změnu odsouhlasit pouhým kliknutím na webový odkaz může oerátor provádět jednostranné změny a navíc druhou stranu informovat pouze v dokladu platby místo samostatné informace.
Díval jsem se na stránky Českého telekomunikačního úřadu, kde jsou formuláře pro podání stížnosti, ale postup je uživatelsky nepřívětivý.
Chtěl bych vás poprosit o radu, jak lze od smlouvy s O2 odstoupit bez sankce, popř. jestli lze takovému jednání od O2 operátora a popř. i ostatních operátorů nějak zabránit nebo efektivně postihnout.
Pokud k tomu musíme podat stížnost na ČTU, zkusíme to s manželkou podat, pokud se v tom vyznáme.
Děkuji za pomoc.
O2 tarif "Internet Optimal+" za 404 Kč měsíčně byl jednostrranně změněn na "Internet Optimal HD" za 499 Kč měsíčně. Informace byla připsána v předminulé faktuře, takže již nelze odstoupit bez sankce.
Chtěl bych vás poprosit o radu, jak lze od smlouvy s O2 odstoupit bez sankce, popř. jestli lze takovému jednání od O2 operátora a popř. i ostatních operátorů nějak zabránit nebo efektivně postihnout.
Pokud k tomu musíme podat stížnost na ČTU, zkusíme to s manželkou podat, pokud se v tom vyznáme.
|
Tweet |
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací (dále jen "operátor") má dle § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, povinnost informovat účastníka o změně smlouvy (tj. tarifu), a to nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti této změny. Zároveň je operátor povinen informovat účastníka o právu na bezplatné ukončení smlouvy ke dni nabytí účinnosti změny tarifu. Informaci je operátor povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Ve stížnosti je uvedeno, že operátor informaci poskytl formou elektronického vyúčtování. Jelikož operátor informoval účastníka způsobem, který si zvolil pro zaslání vyúčtování, jednal v souladu se zákonem.
Vhodnější by samozřejmě bylo, kdyby takovéto podstatné informace byly uváděny jasně a přehledně na první straně vyúčtování.
Dobrý den,
ke změně skutečně došlo, přičemž všechny zákazníky dotčené zjednodušováním produktového portfolia jsme s předstihem informovali, přičemž nejde o žádné malé písmo. Informaci je věnován celý odstavec přímo v rozpisu vyúčtování služeb tak, aby zákazník nemohl informace o změně přehlédnout.
Změnou jsme vám nastavili věrnostní cenu, přičemž žádný závazek na službě aktivní nemáte - trváte-li na výpovědi služeb, můžete ji podat na lince 800 02 02 02 denně do 8 do 20 hodin, žádná smluvní sankce nebude vystavena.
S pozdravem
Petr Mišurec, Social Media Guru, O2
Dobrý den, děkuji za informaci.
Chtěl bych podotknout, že komunikaci s firmoou O2 mám nastavenu emailem, ale není tam řečeno, že se má všechny oznámení psát do faktury. Vyřizuji faktury i od jiných firem, a jakákoli oznámení kromě proběhlého vyúčtování dávají všichni ostatní do průvodního dopisu/textu emailu/samostané přílohy.
Vaše připsání důležité informace do pravidelné faktury, aniž byste na změnu upozornili např. v předmětu emailu, textu emailu nebo přiložili další přílohu, kde by oznámení bylo napsáno je jednoznačně účelově schované a u jiných firem se se s takovým jednáním nesetkala.
Pokud vám záleží na spokojenosti klientů, ráda bych vás požádala o zaslání takovýchto informací mimo dokument faktury samostatně.
Děkuji za pochopení.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.