Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, přišla mi sms od firmy Alektum Group s.r.o,která je zplnomocněna od firmy Mylando k vymáhání dluhu,zaplacení částky 568Kč, nákladech věřitele.Vzhledem k tomu,že jsem si nic od firmy Mylando neobědnávala ani zboží nepřevzala nemíním nic platit,přesto bych uvítala radu jak postupovat.Dále bych uvítala informaci o jakou společnost,která nyní dluh vymáhá jde,zda je to exekuční firma a pod. a jaké možnosti na vymáhání má.Za zodpovězení předem děkuji.
Přišla mi sms od Alektum s.r.o 6.11.2019, nic od Mylando AG NECHCI!
Žádám o zastavení mého případu pro bezpředmětnost!
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitelce doporučujeme, aby společnost vyzvala, aby jí doložila uzavření smlouvy, a aby dále prokázala, že zboží kupující skutečně doručila. Pokud společnost zboží nedodala nebo pokud dokonce nebyla kupní smlouva uzavřena, není společnost oprávněna žádat zaplacení údajného dluhu.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). O daném nároku společnosti tak může rozhodnout pouze soud.
Stěžovatelka by měla dále písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitelka společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.