Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Neuznaná reklamace hluboké korby kočárku Moon Solitaire Black 2019. Po čtyřech měsících jsem reklamovala korbu pro velmi silné vyšisování černé barvy, která se změnila na hnědo fialovou. Se zamítnutím reklamace nesouhlasím, jelikož se domnívám, že v tomto případě jde právě o chybu materiálu, na kterou se reklamace vztahuje. Je neúnosné, aby za tak krátkou dobu ztratil kočárek za téměř 22 tis. Kč svoji hodnotu a barvu, která je nyní nerovnoměrně vybledlá.
Kočárek MOON Solitaire Black 2019.
Vrácení peněz.
Jelikož očekávám, že vzhledem ke stejnému materiálu a barvě dojde i na sportovní verzi kočárku za krátkou dobu k velmi rychlému a nerovnoměrnému vyblednutí barvy.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující sdělení:
"Reklamace byla ze strany výrobce zamítnuta, jednalo se 1 rok používanou korbu kočárku, tudíž se nejednalo o výrobní vadu, která by se projevila do 6 měsíců od zakoupení. Nejednalo s o vadu výrobní,ale vadu,kterou si způsobil zákazník sám nadměrným vystavováním textilní části kočárku na slunci. I tak bylo podáno odvolání z naší strany k výrobci a žádost o přehodnocení a vyřešení sporu k oboustranné spokojenosti. Bylo vyhověno a zákazník obdržel dne 25.11.2019 zcela novou korbu od výrobce v rámci dobrých obchodních vztahů prodejce s velkoobchodem. Považujeme tedy tento spor za vyřešení ke spokojenosti zákazníka."
Vzhledem k uvedenému přeřazujeme stížnost na spotřebitelku a žádáme ji o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Hluboká korba nebyla užívána 1 rok, ale 4 měsíce. Ano, spor byl poté vyřešen náhradní hlubokou korbou od dodavatele za manipulační poplatek 300 Kč.