Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Asi před dvěma měsíci jsem se měl zaregistrovat na S-dražby.cz, abych se mailem dostal k jinak běžně dostupné informace k dražbě, a mohl se rozhodnout, zda využiji jejich nabízené služby, k čemuž ale nedošlo. Zato před týdnem mi mailem přišla "výzva k uhrazení 5.000,- Kč" s tvrzením, že jsem s nimi kliknutím na zaregistrování uzavřel smlouvu (dále se v textu tváří, že vykonali činnost- že obratem ony přeposlané podmínky dražby a odhad sami "zpracovali" pro mě!). Opírají se o odkaz na "univerzální" smlouvu, kterou jsem si nyní uložil - bez specifikace protistrany a bez jediného podpisu. Sám jsem nikdy tuto smlouvu jakkoli nepodepsal a není podepsána dokonce ani na straně předkladatele smlouvy, nefiguruje na ní jediné jméno ani datum, žádná odpovědná nebo vyřizující osoba - nic! V textu "smlouvy" předkladatel pozornost "klienta" účinně soustřeďuje na zajištění jakési matoucí činnosti za neadekvátní peníze, a teprve následně zmiňuje Registrační poplatek 5.000,- Kč, jenže to v neustálé návaznosti na dražení, takže v "klientovi" může snadno vzniknout mylný dojem, že se jedná o platbu na S-drazby.cz, ale za registraci k připravované dražbě, ke které se ale nepřihlásí. Přímo na registračním formuláři žádné placení za registraci na S-drazby není. Firma zřejmě inkasuje ve velkém, aniž by pro velmi nepříjemně překvapené "Klienty" skutečně vykonala deklarovanou činnost.
Nebezpečná nabídka pomoci při dražbě v inzerci S-realit
Rozporuji neoprávněnou platbu na základě klamavých a neprávoplatných podkladů, požadovanou jednoznačně v rozporu s dobrými mravy. Obávám se, že i za stovky dalších lidí, kteří od letošního léta stojí nebo stáli před podobným problémem.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Kittle, registraci jste provedl dobrovolně. Poplatek je zmíněn opakovaně, nad rámec zákonem stanovených povinností. Ve sdělení před uzavřením smlouvy je poplatek zvýrazněn tučně dokonce 2x, stačil by pouze 1x, ve Smlouvě je také logicky uveden. Na samotné webové stránce je na prvním místě uveřejněn celkový ceník našich služeb, na který musí narazit každý náš klient, pokud se chce opravdu seznámit s našimi Aukčními podmínkami, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou) což mimo jiné tvrdí při samotné registraci. Pokud to klient učiní, či ne, toto opravdu již nejsme schopni ovlivnit, ale každý spotřebitel by měl postupovat dle „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jejich povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách. Ohledně § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se přímo uvádí:" Prodávající je povinen informovat spotřebitele o ceně poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit". Máme za to, že jsme tuto informační povinnost vůči spotřebiteli splnili tím, že jsme tuto informaci o ceně služby vhodně zpřístupnili. Pokud jste opravdu nečetl naše Aukční podmínky, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou), byť při registraci tvrdíte opak, problém není na naší straně a nepoctivé tvrzení je na Vaši straně. Nechme rozhodnout ADR nebo příslušný soud, zda nárok na poplatek máme či ne. K dalším Vašim námitkám: pokud byli materiály dostupné běžně jinde, proč jste si je objednával u nás? Smlouva je uzavřená na dálku, klasický podpis není nutný. Informace, že nejsme dražebníkem ani vyhlašovatelem dražby je uveřejněná již v samotné inzerci a následně v emailové komunikaci a to opakovaně. V případě potřeby dalších dotazů můžete psát též na náš email.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.