Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.7.2019 jsem objednal a zaplatil nábytek(ložnicová sestava) ve spol. "Toto nábytek", cena 24300,- Kč. Převzato dne 13.9.2019. Při sestavování prvního kusu nábytku došlo k poškození komody(šroubení nábytku s protikusem velmi nepřesně zhotovené), proto jsem se rozhodl celou sestavu nábytku vrátit do 14 dnů bez udání důvodu a z této sestavy 1ks poškozené komody reklamovat.(z celé sastavy rozbalen pouze 1ks-komoda,ostatní nerozbaleno).
24.9.2019 - reklamace založena u prodejce
4.10.2019 - zboží osobně vráceno na sklad prodejce
30.10.2019 - dotaz na reklamaci
31.10.2019 - odpověď:
"Velmi se omlouváme, za prodlení. Prosíme o číslo účtu, kam bychom mohli zaslat peníze zpět."
7.11.2019 - příchozí platba na můj účet 20310,- Kč od MRKInvest(toto náb.)
Ložnicová sestava TOKIO ekokůže dub wenge T515038
Odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace.
Vrácení zbylé částky 3990,-Kč.(čas a cesta do skladu 200km, jde na moje náklady:-)
Případně alespoň písemné rozhodnutí o vyřízení reklamace.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy. Vzorový formulář pro dostoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzvala, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.