Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přišla mi zpráva od fa Alektum, že byla pověřena vymáháním dlužné částky ve výši 568,- Kč. Mám prý poslední možnost částku uhradit, do sedmi dnů.
Protože si nejsem vědoma, že bych obdržela nějaké zboží od MYLANDO AG, emailem jsem se pokusila spojit s fa Alektum, aby mi zaslali konkrétně o jaké zboží se má jednat. Přišla mi nic neříkající - automatická - odpověď.
Nevím, jak mám dále postupovat a prosím tímto o vaši pomoc - radu.
Děkuji předem a zdraví Mirka Klímová
uznání vymáhané částky jako neoprávněné
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebiteli doporučujeme vyzvat společnost, aby mu doložila uzavření smlouvy, a aby dále prokázala, že zboží kupujícímu skutečně doručila. Pokud společnost zboží nedodala nebo pokud dokonce nebyla kupní smlouva uzavřena, není společnost oprávněna žádat zaplacení údajného dluhu.
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy nebo nedodáním zboží.
Absentuje číslo případu, aby se inkasní agentura potažmo věřitel mohl k případu vyjádřit.
Alektum, s.r.o.
Děkuji a zasílám opět číslo případu: 252352 (zasílala jsem v prvém emailu fa Alektum - automatická odpověď ve švédštině) M.Klímová
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vymáhání ze strany inkasní agentury Alektum, s.r.o. bylo ukončeno.
Alektum, s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji Vám za pomoc. Doufám, že se v budoucnosti už nebudu muset na Vás obracet s podobným problémem. Přeji úspěšné dny a pevné zdraví v této době (samozřejmě i v budoucnosti) vděčná Mirka Klímová