Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupil jsme na internetové eshopu kasa.cz tiskárnu (mělo se jednat o zboží vrácené do 14 dnů, ale dle emailové komunikace s ehopem před nákupem, plně funkční). Tiskárna dorazila celá zalitá inkoustem. Po komunikaci s dodavatelem jsem zboží 30.9. zaslal zpět a požadoval zaslání nového zboží, nebo vrácení peněz.
4.10. jsem od od obchodu obdržel email, že reklamace byla uznána a uzavřena. Následně jsem v průběhu měsíce zkoušel několikrát kontaktovat obchod jak emailem tak telefonicky s dotazem jak byla reklamace vyřízena a zdali tedy mám očekávat nové zboží, nebo vrácení peněz. Na emaily obchod nereaguje a při telefonické komunikaci mi bylo jen stále opakováno, že prověří a dají mi vědět. Již je to déle než zákonná lhůta 30 dnů a stále nemám ani zboží ani peníze.
Tiskárna multifunkční HP Ink Tank Wireless 415 MJ: 8800167656
Požaduji vrácení peněz (včetně poštovného)
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, smlouva se ruší od počátku a smluvní strany si vrátí poskytnutá plnění. Spotřebitel by měl tedy právo na vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky ani poté, co ji k tomu spotřebitel vyzve, má spotřebitel právo navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Pokud společnost nevyřídí reklamaci včas, dopouští se přestupku, za který může být ze strany České obchodní inspekci sankcionována pokutou až do výše 3 000 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.