Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Každý měsíc jedu do Prahy a předem si kupuji jízdenku s místenkou.
Na nádraží v Brně Židenicích mi v neděli 3.11. prodali do Prahy a zpět jízdenku s místenkou a neřekli mi, že jízdenka je vázaná jen na určitý spoj.Já jsem si na těchto jízdních dokladech zkontrolovala jen datum a více už je "nestudovala". V Praze jsem chytila jiný spoj (o 1 hodinu dřív) a měla jsem radost, že budu v Brně dříve. Jaké bylo moje překvapení, když přišla průvodčí a řekla mi, co mám za jízdenku.Začala se se mnou dohadovat, až mě rozbolela hlava. Musela jsem doplatit 198,-Kč. Považuji to za nehoráznost a důvod k tomu, že mizerné služby Českých drah už nebudu dále využívat.Nechápu, proč mě personál na nádraží v Židenicích neupozornil, co znamená tato jízdenka (kterou bych normálně vůbec nechtěla) vždyť minulý měsíc to bylo v pořádku...Tímto si stěžuji na personál nádraží Brno - Židenice - prodej jízdenek a také na protivnou průvodčí, která ze mě velmi dotěrně "tahala" peníze. Jela jsem z Prahy spojem v 17:50 hod. a nabrali jsme zpoždění 90 minut...S Vámi už jsem dojezdila!
Očekávám, že mi České dráhy vrátí zpět výše uvedenou částku (198,-Kč).
|
Tweet |
Pokud zaměstnankyně společnosti opomněla spotřebitelce sdělit důležitou informaci o poskytovaných službách, mohly být naplněny znaky takzvaného klamavého opomenutí, jenž patří mezi nekalé obchodní praktiky, které jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázány. Porušila-li společnost svou zákonnou povinnost, má spotřebitelka možnost žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti (úhradu přirážky k jízdnému).
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.