Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o radu, jak dále postupovat. 7.10.2018 na mě vyskočila reklama od společnosti be2 na měsíční bezplatnou registraci na jejich seznamce. tuto měsíční bezplatnou registraci jsem využila. Domnívala jsem se, že budu upozorněna na končící měsíční období a vyzvána, zda budu chtít členství prodloužit i na další, již placené období. Toto se nestalo a tak jsem sama e-mailem dne 13.11. 2018 členství ukončila a žádala o smazání mého profilu. Společnost na to reagovala, že chce uhradit dlužnou částku (něco přes dva tisíce korun) a pak, že mi profil bude smazán a to až v k 8.2.2019. Jelikož byla platnost profilu již prodloužena. Prý jsem měla dát písemnou výpověď nejpozději k 3.11.2018. dále probíhala e-mailová komunikace,kterou mám samozřejmě uloženou, kde opakovaně žádám o zrušení členství a neúčtování žádných nesmyslných poplatků. Upozorňovala jsem je na klamavou reklamu, kdy slibují bezplatné využívání členství a následně bez předchozích upozornění vám začnou účtovat nesmyslné poplatky. Když společnost trvala na tom, že jsem výpověď poslala 10 dní po možném termínu, ještě jsem přistoupila na to a zažádal tedy o splátkový kalendář. Toto mi také neumožnili, s tím, že platbu chtějí poslat naráz. Částku jsem tedy neuhradila a dnes 7.11.2019 jsem obdržela dopis od společnosti Intrum Financial Services GmbH z Heppenhheimu v angličtině, že mám pohledávku uhradit, jinak hrozí soudním vymáháním. Částka je již dvojnásobná. prosím, tedy o radu, jak dál postupovat. Jednání firmy be2 je neetické a myslím, že i podvodné.
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
S přáním pěkného dne
Gabriela Divišová
Profil na seznamce společnosti be2.
Řešením celé situace je neúčtování jakékoliv částky, jelikož jsem se společností komunikovala a snažila se vyjít jakkoliv vstříc slušnému řešení.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Kontaktovala jsem pana Michala Hlaváčka, kterému jsem přeposlala veškerou e-mailovou komunikaci z loňského roku. V té komunikaci jsem oslovila jak jeho, tak i pana Bella, bohužel bez jejich jakékoliv reakce.
Dobrý den, pane Hlaváčku,
po kontaktování dtestu jsem dostala odpověď, ať se obrátím se svou věcí přímo na vás. Toto tedy činím, s tím, že přeposílám korespondenci, kterou jsem vám posílala již před rokem a to bez jakékoliv vaší reakce. Proto myslím, že reagovat opět nebudete, nicméně za pokus to stojí.
Prosím, o vyřešení celé této věci k oboustranné spokojenosti.
Děkuji
Gabriela Divišová
---------- Původní e-mail ----------
Od: Gabriela Divišová
Komu: michal.hlavacek@be2.com, martin.bell@be2.com
Datum: 5. 12. 2018 10:52:40
Předmět: Fwd: Re: [Ticket#2018111310021934] smazání profilu
Dobrý den, pane Hlaváčku, pane Belle,
dnes jsem od vás obdržela platební upomínku a urgenci k úhradě částky 2.527,- Kč. Omlouvám se, ale snažím se s vámi komunikovat již od 13.11. 2018 a dohodou ukončit jakoukoliv spolupráci. Bohužel se mi nepodařilo s vámi navázat jakoukoliv komunikaci a s někým konkrétním níže uvedenou nepříjemnou věc dořešit.
Proto se na vás obracím znovu a žádám vás o dořešení celé situace k oboustranné spokojennosti. Opravdu se mi jednání z vaší strany zdá poněkud podivné. Celý popis situace je uveden níže.
Čekám na vaši zprávu a přeji pěkný den!
S přátelským pozdravem
Gabriela Divišová
---------- Původní e-mail ----------
Od: Gabriela Divišová
Komu: michal.hlavacek@be2.com
Datum: 21. 11. 2018 18:13:02
Předmět: Fwd: Re: [Ticket#2018111310021934] smazání profilu
Dobrý den, pane Hlaváčku,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc s vyřešením níže uvedené situace. Na základě reklamní kampaně na sociální síti jsem si založila zkušebně profil na vaši seznamce, kde bylo uvedeno, že je to na měsíc a zcela zdarma. Jelikož jsem čekala, že po měsíci mi bude účet zrušen, nebo budu upozorněna na prodloužení členství již za nějaký poplatek, nic jsem neřešila. Protože žádná informace nešla, začala jsem se o to zajímat sama a dne 13.11. 2018 jsem zažádala o zrušení profilu. Bylo mi odpovězeno, že musím zaslat výpověď, buď poštou, nebo e-mailem a to dokumentem vlastnoručně podepsaným. Toto jsem obratem učinila. Dále mi bylo sděleno, že jsem to poslala pozdě, že výpověď měla být doručena do 3.11. a že bude po mě požadována nějaká platba. Viz. již komunikace níže.
Pane Hlaváčku, prosím, o vyřešení celé nepříjemné situace. Podotýkám, že o žádnou platbu jsem žádána nebyla, na tuto skutečnost jsem nebyla ani upozorněna a jen jsem ze zvědavosti chtěla využít vašich služeb na měsíc zdarma. Jestli to mělo být jinak, pak to vnímám jako klamavou reklamu z vaší strany.
Předem děkuji za ochotu a vstřícnost.
S přáním pěkného dne
Gabriela Divišová
---------- Původní e-mail ----------
Od: Gabriela Divišová
Komu: be2 zákaznický servis
Datum: 21. 11. 2018 17:59:24
Předmět: Re: [Ticket#2018111310021934] smazání profilu
Tak ještě jednou dobrý den,
vy po mě chcete nějakou platbu, ale nikde neuvádíte jakou a kam bych ji měla případně poslat. Podivné chování, nemyslíte? Všechnu komunikaci s vámi mám řádně zálohovanou, pro případné další použití a níže posílám kopii textu, kterou vypracoval dTest na stížnosti vašich "spokojených" uživatelů. A že jich je!!!
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 zákaznický servis
Komu: divisova.g@seznam.cz
Datum: 21. 11. 2018 17:42:23
Předmět: Re: [Ticket#2018111310021934] smazání profilu
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Rádi bychom Vás upozornili, že obchodní vztahy uzavřené online jsou považovány za právoplatné a právně vázány a všechny platební závazky musí být splněny. Žádáme Vás o dodržení a uskutečnění platby v řádném čase. V opačném případě může dojít k navýšení dalších nákladů, které jsou spojeny s nedodržením řádného termínu a prodlení platby. Po platbě bude Vaše Prémiové členství aktivováno na zbytek zaplaceného období a případ bude z naší stany uzavřen.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
11/19/2018 18:30 - divisova.g wrote:
Dobrý den,
beru na vědomí vaši informaci, ale nic jsem vám neplatila a ani platit nebudu. Žádnou smlouvu jsem nepodepsala, od vás o žádné platbě nebyla informována a pouze jsem využila vyzkoušení registrace na měsíc zdarma. Očekávala jsem, že po měsíci profil buď smažete, nebo mě upozorníme na další placené období registrace. Toto se nestalo. Proto jsem v rámci slušných vztahů požádala o ukončení sama Jestli to bylo několik málo dní po termínu, to se omlouvám.
Proto také očekávám vstřícnost z vaší strany, že profil bude ihned odstraněn. Nerada bych na váš portál šířila záporné hodnocení a negativní reklamu.
Děkuji za pochopení a v rámci dobrých vztahů o ukončení naší spolupráce.
Děkuji
Gabriela Divišová
Odesláno z mého Redmi 4X
Dne be2 zákaznický servis
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Vezměte prosím na vědomí, že Vaše Prémiové členství je automaticky obnoveno pokud není včas zrušeno. O automatickém obnovení jste byli informováni v okamžiku platby na platební stránce.
Tyto informace je také možné najít přímo ve Vašem profilu v sekci FAQ / Pomoc a také ve Všeobecných obchodních podmínkách. Vzhledem k tomu, že jsme od Vás neobdrželi v požadované výpovědní době odpovídající výpověď Prémiového členství, proběhlo automatické obnovení.
Vaše výpověď nám měla být odeslána nejpozději dne 03/11/2018.
Děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
11/16/2018 10:30 - Gabriela Divišová wrote:
Dobrý den,
já chci ukončit členství ihned, nikde jsem se nezavázala k žádné platbě a jen jsem vyzkoušela měsíc zdarma, který jste nabízeli. O platbě nebyly žádné zmínky.
Děkuji za vyřízení.
Gabriela Divišová
---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 zákaznický servis
Komu: divisova.g@seznam.cz
Datum: 16. 11. 2018 4:54:42
Předmět: Re: [Ticket#2018111310021934] smazání profilu
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Obdrželi jsme Vaši výpověď, ačkoli nová platba je již v procesu zpracování. Jakmile bude platba dokončena, datum pro ukončení platnosti členství bude 08/02/2019. Pokud bude platba opožděna, pak Vaše členství bude taktéž prodlouženo, abyste mohl/a užívat Prémiového členství po celou předplacenou dobu. V případě problému s platbou Vás budeme kontaktovat.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
11/13/2018 19:10 - Gabriela Divišová wrote:
---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 zákaznický servis
Komu: divisova.g@seznam.cz
Datum: 13. 11. 2018 18:22:48
Předmět: Re: [Ticket#2018111310021934] smazání profilu
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Je nám líto, že si nás přejete opustit.
Pojďme se podívat, jak byste mohli jednoduše své členství zrušit. Akceptujeme žádosti o výpověď které jsou zaslány faxem, dopisem nebo jako přílohu emailu. Upozorňujeme, že Vaše žádost musí být podepsána.
Nezapomeňte prosím uvést Vaše celé jméno a emailovou adresu, abychom Váš profil mohli identifikovat a odpovědět Vám v co nejkratším čase.
Po zpracování výpovědi obdržíte potvrzovací email s datem vypršení Vašeho členství. Pokud tento email neobdržíte neváhejte nás opět kontaktovat.
Zde jsou možnosti, jak nám zaslat Vaší podepsanou výpověď:
Příloha emailu (.pdf .jpg nebo .gif) přímo odpovědí na tento email.
Fax: 00420 227203713
Poštou: BE2 S.à.r.l. 13, rue du Commerce L-1351 Luxembourg Luxembourg
DŮLEŽITÁ INFORMACE
Aby se zastavilo automatické obnovení Vašeho předplatného, je potřeba zaslat Vaši podepsanou žádost o výpověď nejméně 4 dny před jeho obnovením.
Datum svého obnovení si můžete překontrolovat online kliknutím přímo na ikonu kruhové fotografie a pak kliknutím na možnost "Nastavení"
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
11/13/2018 16:31 - Gabriela Divišová wrote:
Dobrý den,
žádám, o smazání mého profilu.
Děkuji
Gabriela
Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Stížnost přeřazujeme na společnost a vyzýváme ji, aby výpověď podanou spotřebitelkou respektovala.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.