Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Krásný den přeji, potřebovala bych prosím poradit, kam si stěžovat na telekomunikační firmu, která si doposud účtuje za služby na telefonní číslo, které již od října 2013, neexistuje.Oficiální cestou zrušené u O2.Když jsem tato vyúčtování reklamovala, tak se mi vysmály, že je nezajímá, že toto telefonní číslo již neexistuje. Jejich službu nám vnutili přes telefon, chtěla jsem slyšet nahrávku rozhovoru, kde mi údajně vše řádně vysvětlili. Jediné, co mi sdělili, bylo, že se nejedná o žádné stálé poplatky, ale jen o cenu hovorného. Dokud jsme telef. číslo využívali, vše se zdálo v pořádku, ale jen do doby, kdy naše firma pevnou linku zrušila.
A to jsme si dovolili hodně. Tak jsem fakturu vrátila s tím, že telefon už nemáme. A nic, další měsíc přišla znovu, tak jsem ji opět vrátila, ale zase nic, když jsem volala na jejich linku, nikdo to nebral. Tak jsem začala psát emaily. Vvždy mě utli s tím, že oni tu nahrávku, co chci slyšet, slyšeli oni, a že je vše v pořádku. A posílaj faktury a posílaj dál..Protože se jedná pro ně, o směšné částky 108,00 Kč měsíčně, tak doufají, že se nikdo neozve. Tady tak nejde o těch 108,00 měsíčně, ci si pořád účtují, ale o formální spravedlnost. Proč si něktěří jedinci a některé firmy můžou všechno dovolit a ještě vyhrožujou exekucí, každej je na ně krátkej, a většina se musí podvolit a platit a platit a nemít nikde zastání ????????????????????????
Faktura č......, telefonní číslo 412334752 (k 31.10.2013 zrušeno u O2), poplatek za služby - 89,00 Kč, DPH 21% - 18,69 Kč, Celkem 108,00
Chceme, aby výše jmenovaná firma uznala, že nemůže účtovat za telekomunikační služby na telefonní číslo, které je již 1/2 roku zrušené, a vrátila neoprávněně přijaté platby.
Nechci si jen postěžovat, ale chci celou věc řešit. Děkuji svobodová eva
|
Tweet |
Byla-li smlouva řádně ukončena, neexistuje mezi stranami nadále smluvní vztah a společnost nemá právní titul na základě, kterého by mohla předmětné částky vymáhat. Doporučujeme příjemci služby, aby společnosti prokázal, že došlo k ukončení smlouvy v souladu s podmínkami služby. Společnost by mohla podat návrh na řešení tohoto účastnického sporu k Českému telekomunikačnímu úřadu. Jako navrhovatel by musela prokázat existenci smlouvy. Příjemce služby by naopak prokazoval, že smlouva platně nevznikla, případně byla řádně vypovězena.
Dobrý den,
Dovolte mi vyjádřit stanovisko k danému konkrétnímu případu.
Smlouva o poskytování telekomunikačních služeb byla sjednána v souladu s platnou legislativou prostřednictvím komunikace na dálku, tedy formou hlasového souhlasu. Zástupkyni společnosti, která odsouhlasila oprávněnost k takovému právnímu úkonu a sdělila svoje identifikační údaje, byla nabídnuta služba poskytování odchozích hovorů nastavením balíčku za cenu 89,- Kč bez DPH, který zahrnuje 100 volných minut na pevné linky. Zástupkyně skutečnost odsouhlasila, o čemž jsme klienta informovali písemně v prosinci roku 2012. Služba byla poskytována a klientem čerpána v souladu s Všeobecnými podmínkami naší společnosti.
V reklamačním řízení, které s klientem několikrát probíhalo, klient konstatoval, že hovorné mu fakturovala společnost Telefonica Czech Republic a.s. Takto skutečnost bohužel není technicky možná, neboť zvolením jiného poskytovatele odchozích hovorů dojde k přenastavení předvolby operátora na ústředně a ten plní svoji funkci poskytováním hovorů, které oprávněně účtuje. Jelikož jsme službu poskytovali na základě platného smluvního vztahu a rozhodl-li se klient k přerušení smluvního vztahu, bylo nezbytné podat písemnou výpověď nikoliv pouze u poskytovatele pevné linky, nýbrž na adresu naší společnosti. Jelikož k podání výpovědi klientem nedošlo, fakticky nemohl být ukončen smluvní vztah, jehož předmětem byl nastavený tarif za pevnou měsíční cenu 89,- Kč bez DPH a plynula z něj pravidelná měsíční fakturace. Na tuto skutečnost byl klient upozorněn v probíhajícím reklamačním řízení a dne 3.4.2014 nám teprve byla zaslána výpověď smlouvy. Výpovědní lhůta podle všeobecných podmínek činí 3 měsíce, přičemž počíná běžet měsícem následujícím po podání výpovědní lhůty. Smlouva tedy skončila k datu 31.7.2014.
Dovolte mi zdůraznit, že jsme se v daném případě nedopustili žádného protiprávního jednání, klient zanedbal svoji povinnost smlouvu vypovědět řádně a včas. Vzhledem k tomu, že klient nesplnil svůj závazek setrvat ve smluvním vztahu po dobu 24 měsíců, vystavili jsme mu v posledním vyúčtování smluvní pokutu v nepatrné výši (1/5 součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce trvání smlouvy) v souladu se zákonem o elektronických komunikacích.
Protože si ale vážíme dobrého jména naší společnosti, dovolujeme si navrhnout vstřícný krok a v případě akceptace zákazníkem jsme ochotni účetně stornovat fakturaci vystavenou v době trvání výpovědní lhůty. Nicméně musím zdůraznit, že evidujeme nezaplacené faktury v období před podáním výpovědi smlouvy, což je nutné pro vyřešení případu ze strany klienta narovnat.
S pozdravem
Hana Hodná
Provozní manažerka
LIVE TELECOM a.s.
K zániku závazku standardně dochází výpovědí. Výpověď musí mít obecné náležitosti a musí být podána v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami služby. Výpověď musí být doručena smluvnímu partnerovi, od té doby nabývá zamýšlených účinků a to z hlediska běhu výpovědní doby. Pokud spotřebitel výpověď nepodal, smluvní vztah nadále trval a společnost je tedy oprávněna fakturovat sjednanou částku. Nelze pouze zrušit přípojku. V tomto případě tedy doporučujeme spotřebiteli, aby přistoupil na dohodu navrhovanou společností. Zákon o elektronických komunikacích opravňuje společnost požadovat jednu pětinu součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy v případě, že dochází k jejímu předčasnému ukončení.
Vzhledem k nereakci spotřebitele stížnost uzavíráme.