Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#36769Samovolná změna způsobu vyřízení objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.11.2019, před 5 lety

Kateřina Němcová

Znění stížnosti

Dne 23.10. jsem reklamovala bezdrátová sluchátka, předchozí den se u nich začalo soustavně odpojovat levé sluchátko, až se vždy vyply. Jako požadovaný způsob vyřešení reklamace jsem uvedla odstoupení od smlouvy.
Dnes 7.11. jsem byla vyrozuměna že reklamace byla vyřízena způsobem výměny. Zašla jsem tedy na pobočku, že jsem si přála odstoupit od smlouvy a ne zboží vyměnit, pán v obchodě řekl, že zavolá na reklamační oddělení, protože neví jak by měl dále postupovat. Po několika minutách příšel s tím, že mi bohužel vyhovět nemůže, že mu kolega na reklamacích řekl že se dá na vyřízení reklamace pohlížet několika způsoby a to z pohledu nového a starého občanského zákoníku. Bylo mi doporučeno ať kontaktuji alzu sama. Reklamaci jsem nepřevzala, neboť se domnívám, že převzetím bych souhlasila se způsobem vyřízení.
Večer jsem tedy ještě zavolala na infolinku, kde mi slečna sdělila, že moje volba způsobu vyřízení reklamace byla pouze preference a že to funguje jinak - na otázku jak to tedy funguje mi nebyla schopna odpovědět. Nakonec mi sdělila, že dostanu na email vyjádření z reklamačního oddělení, a že jakýkoliv kontakt s reklamační oddělením není možný.


Produkt

Bezdrátová sluchátka Anker Liberta Air bílá


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy - vracení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2019 11:05, před 5 lety

Kupující při uplatnění reklamace má právo do reklamačního protokolu uvést, jakým způsobem chce, aby byla jeho reklamace vyřízena, konečný způsob vyřízení je však dán na uvážení prodávajícího. Prodávající se vždy musí řídit zákonem a může přihlédnout ke způsobu zvolenému kupujícím. Kupující má ze zákona nárok na bezvadné zboží, nemá však již nárok bez dalšího určovat, jakým způsobem má být toto jeho právo uspokojeno.

Nároky z vadného plnění jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku. Zde je jistá hierarchie. Primárně má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Dále, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, právo na dodání nové věci bez vad. Není-li možný žádný z předchozích postupů, mohl by kupující od smlouvy odstoupit. Neuplatní-li žádný z předchozích způsobů, může požadovat přiměřenou slevu.

Postup prodejce je v souladu s platným občanským zákoníkem (Občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb. § 2169).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2019 11:08, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.