Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 5.10.2019 jsem v obchodě Sportisimo v Liberci zakoupil outdoor obuv pro svého syna. V obchodě jsem se zajímal o vlastnosti obuvi, které jsem si ověřil také na stránkách obchodu. S ujištěním, že se jedná o obuv určenou pro vysokohorskou turistiku a nepříznivého počasí, jsme po řádném vyzkoušení velikosti obuv zakoupili. Obuv jsem před prvním použitím dle instrukcí prodejce opatřil příslušným impregračním přípravkem (také ze sortimentu Sportisima). Následující den, po 5 minutách chůze v lese a mokré trávě si syn stěžoval na mokro v botách, konkrétně ve špičkách obou bot. Nejednalo se tedy o žádnou extrémní situaci co se týče teplot nebo srážek. Zbytek procházky absolvoval syn s mokrými ponožkami a zdůrazňuji, že nešlo o pot. Boty byly skutečně uvnitř mokré. Obratem jsem tedy zamířil s reklamací do obchodu. Po měsíci mi byla reklamace vrácena se závěrem, že byla shledána neoprávněnou. Dle sdělení se nejedná o boty s voděodolnou membránou a tedy jsme měli zvolit jiný typ obuvi.
V obchodě nám řekli, že se můžeme soudit, že nám jinak nepomohou. Musím se proti tomu ohradit. Informace při prodeji jasně definovaly obuv jako outdoorovou vhodnou pro vysokohorskou turistiku a nevyzpytatelného počasí. Cítím se být jako zákazník značně oklamán takovým popisem, na základě kterého jsem si zvolil podle prodejce špatnou obuv. Jestli je v tomto směru u outdoor bot s pořizovací cenou přes 2 tis. Kč běžné, že i krátká procházka v rose promáčí obuv, pak by na to měl upozornit prodejce. V opačném případě se domnívám, že boty jsou skutečně vadné.
Prosím tedy o Váš názor a pomoc s nápravou. Za své peníze a dle informací při prodeji požaduji obuv vhodnou pro vysokohorskou turistiku, kterou neohrozí trochu vlhka z rosy. Nikdy jsem nepožadoval boty 100 % voděodolné, ale toto je opravdu zcela opačný extrém. Pokud boty tyto vlastnosti nemají, pak bych uvítal vrácení kupní ceny. Rád bych si pořídil pro syna funkční boty.
Děkuji předem za pomoc při řešení.
Outodoor boty Adidas, Terrex AX3 Beta MID G26524
Uznání reklamace, výrobek nemá deklarované vlastnosti. Vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu v souladu s § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, rovněž i za to, že se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.