Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 14.10.19 jsem přes internet objednal hodinky Garmin Venu Black/Slate Band - skladem, k vyzvednutí a zaplacení na prodejně Praha Centrum Černý Most
Dne 15.10.19 jsem si je vyzvedl a zaplatil
Následně chytré hodinky spároval s telefonem a vyzkoušel. Nevyhovovaly mi, proto jsem je hned druhý den chtěl vrátit a zakoupit nejvyšší model Garmin Fenix 6.
Dne 16.10.19 vrácení, dne 17.10. mi navrhli vrátit pouze 90% ceny, protože jsou hodinky "nenávratně" použity (spárované s telefonem).
Odmítají se řídit zákonem, prý se nejedná o prodej přes internet. Nevšiml jsem si, že na fakturu uvedli jiné číslo objednávky než bylo v potvrzení objednávky a vymlouvají se na údajnou "chybu v systému".
Zaslány žádosti, vysvětlení, návrhy kompromisu... snažil jsem se spojit i s nadřízeným, bohužel vše marné, vždy jsem narazil na pana Bureše - vedoucího prodejny, který svádí vše na chybu v systému a řídit se zákonem o internetovém prodeji ani jejich smluvními podmínkami odmítá.
Garmin Venu Black/Slate Band č.753759227869
Prosím vrátit kupní cenu v plné výši na kartový účet, ze kterého proběhla platba
|
Tweet |
Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu). Při určení toho, zda šlo o smlouvu uzavřenou na dálku je rozhodné, kde (resp. prostřednictvím čeho) byla smlouva uzavřena, nikoliv kde a jakým způsobem bylo zboží spotřebiteli předáno nebo zaplaceno.
Spotřebitel má tedy dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
V případě poškození zboží spotřebitelem je dle § 1833 občanského zákoníku možné, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Toto pravidlo se však neuplatní, pokud nebyl spotřebitel poučen dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku o svém právu odstoupit od smlouvy, za jakých podmínek, v jaké lhůtě atp. (blíže srov. § 1820 občanského zákoníku). Pokud spárování hodinek s mobilním telefonem je nutné k seznámení se se zbožím s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, potom spotřebitel neprovedl nic, co je mimo běžné vyzkoušení věci.
Chybné spárování objednávky je vnitřní záležitostí prodávajícího a je to pouze jeho interní problém.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.