Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 17.42019 jsme v Okay v Ostravě zakoupili bezsáčkový vysavač Rowenta a používali jej dle návodu. Vysávali jsme s ním byt 3+1, kde 4 měsíce předtím byly všechny koberce čištěny čističem na kobrerce. Vysavač často sál velmi málo či vůbec, neustále jsme museli čistit příslušný filtr. Na konci srpna pak začal být u vysávání nesnesitelně hlučný a velmi málo výkoný.
Dne 1.9.2019 jsme jej na prodejně reklamovali. Prodavač byl velmi arogantní s tím, že nám reklamaci stejně neuznají a filtr jsme měli vyměnit. Podotýkám, že podle návodu se mění filtr přibližně 1x ročně a my jej používali čtvrt roku. Reklamace nakonec uznána nebyla s tím, že vysavač je zanešený.
Od neuznání reklamace s námi nikdo dále nediskutuje, pro ně je to tímto ukončeno. Na pobočce jsme byli poté osobně ještě jednou, neúspěšně. Slíbili, že někdo zavolá, nezavolal. Poté jsme je vyzvali k řešení i emailem. Neodepsali. Věřím, že u spotřebního zboží do 6 měsíců od nákupu platí právo na okamžitou výměnu či vrácení peněz.
RO3798EA, bezsáčkový vysavač Rowenta
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.