Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#36833Doplatek za předčasné ukončení smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2019, před 5 lety

Tomáš Škvrna

Znění stížnosti

Dobrý den,
počátkem září 2019 jsem vypověděl služby UPC, neboť jsme se s manželkou přestěhovali do místa, kde jsou služby této společnosti nedostupné. 18. října 2019 jsem obdržel vyúčtování, kde mi bylo naúčtováno 2800 Kč coby doplatek rozdílu za věrnostní a standardní služby.
Při komunikaci s reklamačním oddělením jsem se dozvěděl, že jsem se k věrnostním cenám upsal de 28. 5. 2017, kdy jsme se stěhovali ze Stodůlek do Libně a nechával jsem tam přepojit i služby - a ten den jsem technikovi podepisoval dokument o tom, že jsem byl přepojen. V přiložené kopii smlouvy však nebylo patrné, že jsem podepisoval nějaké věrnostní slevy. prý jen znaménkem "+" u jmenovaných služeb. Navíc ona smlouva byla napsána drobným písmem, které je pro mě, coby člověka se zhoršeným zrakem špatně čitelné.
Jelikož vím, že podobné případy se u Vás v minulosti řešily, věřím, že ve spolupráci s Vámi se mi podaří dojít k uspokojivému řešení, ať je jakékoliv.


Produkt

TV + internet


Požadované řešení

Požaduji, abych ideálně nemusel platit ono vyúčtování - a v případě, že bych zaplatil, aby mi částka byla vrácena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2019 11:08, před 5 lety

Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)

Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.

Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.1.2020 15:08, před 5 lety

Dobrý den, pane Škvrno,

společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se Vaším požadavkem znovu podrobně zabývala v prosinci. Dle dostupných informací bylo vše dořešeno k oboustranné spokojenosti. V současné chvíli je ve zpracování požadavek na vrácení vzniklého přeplatku.

Mohl bych Vás tedy požádat o uzavření případu, pokud je vše dořešené?

Děkuji a přeji příjemný den.
Vašek - UPC

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.1.2020 19:58, před 5 lety


Tomáš Škvrna

Hodnocení:

Komentář: Vyřízeno to bylo k mé spokojenosti určitě. V prosinci 2019 mi přišlo od UPC sdělení, že mi bude neoprávněně naúčtovaná částka vrácena. A dnes mi opravdu vrácena byla.