Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, stejně i já chci podat stížnost na poplatek za registraci, na který není správně upozorněno při registraci na jejich portále. Podle zadaného inzerátu na portále Sreality jsem si zadávala na S-dražbách o dražební vyhlášku k nabízené nemovitosti. Tu mi zaslali pouze po registraci na jejich portále. O tom, že by šlo o takto zpoplatněnou službu nebyla při registraci žádná zmínka. Zaslané materiály nebyly nijak vypovídající, v podstatě šlo o materiály, které by šly běžně získat jinde. Nyní mi přišla výzva k uhrazení poplatku ve výši Kč 5.000,-. Poplatek považuji za neadekvátní a podvodný, vzhledem k tomu, že se jednalo o velmi dobře skrytou informaci. Výzva k uhrazení došla po více než 2 měsících od registraci, nebylo mi tedy umožněno ani odstoupení od smlouvy.
Doména s-drazby.cz je registrována na firmu Global Investments Worldwide se sídlem v Belize city.
Neplatit poplatek ve výši Kč 5.000,- a zároveň zahájit řízení s touto společností, aby se toto nestalo dalším osobám.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Ondrášková, registraci jste provedla dobrovolně. Poplatek je zmíněn opakovaně, nad rámec zákonem stanovených povinností. Ve sdělení před uzavřením smlouvy je poplatek zvýrazněn tučně dokonce 2x, stačil by pouze 1x, ve Smlouvě je také logicky uveden. Na samotné webové stránce je na prvním místě uveřejněn celkový ceník našich služeb, na který musí narazit každý náš klient, pokud se chce opravdu seznámit s našimi Aukčními podmínkami, což mimo jiné tvrdí při samotné registraci. Pokud to klient učiní, či ne, toto opravdu již nejsme schopni ovlivnit, ale každý spotřebitel by měl postupovat dle „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jejich povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách. Ohledně § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se přímo uvádí:" Prodávající je povinen informovat spotřebitele o ceně poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit". Máme za to, že jsme tuto informační povinnost vůči spotřebiteli splnili tím, že jsme tuto informaci o ceně služby vhodně zpřístupnili. Pokud jste opravdu nečetla naše Aukční podmínky, byť při registraci tvrdíte opak, problém není na naší straně a nepoctivé tvrzení je na Vaši straně. Nechme rozhodnout ADR nebo příslušný soud, zda nárok na poplatek máme či ne a kdo zde tvrdí nepravdu. K dalším Vašim námitkám: pokud byli materiály dostupné běžně jinde, proč jste si je objednávala u nás ? Tvrdíte, že šlo o skrytou informaci, ale na začátku tvrdíte, že nikde nebyla ani zmínka o poplatku, tak jak to vlastně bylo ? Výzva je zasílána po 2-3 měsících právě z důvodu možnosti poskytování dalších služeb v rámci dražby, viz smlouva. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na poskytnutí služeb a tedy nan nárok na poplatek, jelikož klient v rámci smlouvy souhlasí se započetím činnosti před uplynutím ochranné 14 denní lhůty, tak aby nedošlo k prodlení v rámci dražby. Vlastnictví domény nemá vliv na poskytování služeb, smluvní vztah máte s tuzemskou právnickou osobou. Pokud máte další dotazy, pište na náš email.
Dobrý den,
samozřejmě, že jsem registraci provedla dobrovolně, jelikož jiná možnost jak se dostat k informaci o nemovitosti, která nás zaujala, nebyla. Opakovaně trvám na tom, že nebylo zcela zřejmě zmíněno, že se jedná o takto placenou službu. Uvedením této informace "někde mezi řádky" nepovažuji za slušné jednání, ale za klamání normálních lidí. Informace o zpoplatnění by měla být dostatečně zřejmá a teprve zaplacením uvedeného poplatku, by měla být dokončena. Tento postup by osobě, která se registrovat chce, předem dal možnost se rozhodnout. Všeobecně při klasických registracích na servery například realitních kanceláří (a to i jinde) se žádné poplatky neúčtují. To, že mi Vámi zaslané materiály nebudou vlastně k ničemu, jsem opravdu dopředu nemohla vědět, věštit neumím. Ještě bych uměla pochopit poplatek v případě, že bych se nějaké dražby přes Váš server účastnila, to se ale nestalo. Jsem člověk, který se ve svém životě snaží jednat fér, možná vlastní chybou předpokládám stejné jednání i u ostatních. Jako onkologický pacient jsem se setkala už s hodně nespravedlností, nikdy jsem se ale nedostala do situace, že bych neplatila své závazky.
Z našeho úhlu pohledu není informace o registračním poplatku dostatečně komunikována vůči spotřebitelům, pokud se o zpoplatnění služby dozví spotřebitel až po rozkliknutí ceníku/aukčních podmínek. Informace o zpoplatnění a ceně by měla být uvedena před tím, než spotřebitel učiní závazný krok (registraci), a to takovým způsobem, že není nutné tuto informaci vyhledávat v dalších dokumentech.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, k názoru dTestu uvádíme následující: informace o poplatku je zveřejněna již na počátku v realitní inzerci, informace o tom, že pracujeme pouze pro naše klienty na základě našich aukčních podmínek máte také OPAKOVANĚ uvedenou v emailu, před samotnou registrací máte možnost se seznámit se smluvní dokumentací a to jak se Sdělením před uzavřením smlouvy, tak samotnou kořenovou Smlouvou a kompletním ceníkem, seznámení s těmito podklady a ceníkem potvrzujete při samotné registraci, tudíž pokud někdo tvrdí, že s něčím souhlasí, tak je zde předpoklad, že si to také přečte, to je více než logické, dále ceník služeb máte na hlavním menu na našich stránkách, mimo vše výše uvedené je kompletní ceník uveřejněn na první pozici před smluvními dokumenty, opravdu se nezlobte, již nevíme jak více klientům zpřístupnit informaci o ceně našich služeb. Jelikož poskytujeme více služeb a některé jsou zdarma, není možné před tlačítkem registrovat se, vypisovat všechny naše služby a ceny, poté by vznikla situace, že by zase jiní klienti mohli namítat, že neviděli zcela jasně a transparentně větu: "Odesláním registrace souhlasíte s ceníkem a aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby. " Jen pro dokreslení celé věci uvádíme jak mají informaci o ceně služby "zpracované" státní organizace, popř. jiné "polostátní" subjekty. Například u České pošty, s.p. se klient dostane k ceníku až po sedmém „prokliku“ a to ho ještě u některých služeb Česká pošta, s.p. nutí ke zřízení klientské karty aniž by věděl, „kolik ho co bude stát“. České dráhy, a.s. – zde se před nákupem jízdenky opět objeví fakt, že se musí klient registrovat a není seznámen s jednotlivou cenou jízdného. Tato neinformovanost spotřebitelů před samotnou registrací do „jednotlivých online systému“ těchto subjektů je velmi žalostná, např. již zmíněná Česká pošta, s.p. (https://www.postaonline.cz/rap/registrace-uzivatelskeho-uctu-rozcestnik) – ceník nelze najít před registrací, České dráhy, a.s. (https://www.cd.cz/profil-uzivatele/registrace/) – cena jízdného nelze najít před registrací, Ministerstvo spravedlnosti ČR při účtování poplatku za změnu návrhu v obchodním rejstříku, které se podává pouze online (https://or.justice.cz/ias/ui/podani) – poplatek za změnu v OR nelze najít před podáním online, Český úřad zeměměřický a katastrální má ceník pouze v menu, ale při registraci není možné ho najít (https://www.cuzk.cz/Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Zrizeni-uctu-dalkoveho-pristupu.aspx) , Centrální evidence exekucí spravovaná Exekutorskou komorou ČR ceník pouze v menu, ale nikoliv u registrace (https://www.ceecr.cz/registrace). Zde bychom mohli pokračovat v desítkách a stovkách podobných případů, prostě maximálně mají subjekty uveden ceník v menu, ale nikde jsme nezjistili, že by informace o cenách byla zobrazena přímo v cestě registrace nebo snad přímo u registračního tlačítka, tento názor dTestu nám přijde zcela účelový, kdy logicky tento portál se snaží hájit zájmy spotřebitelů za všech okolností, což samozřejmě chápeme. Je pravdou, že díky dTestu jsme též poupravili některé naše názory v minulosti, ale tento jejich názor není pro nás přijatelný, zejména při skutečném a reálném pohledu jak na výše uvedené "státní a polostátní" subjekty a jejich seznámení s cenou služby pro spotřebitele, tak i vzhledem k existující judikatuře, která nám dává 100% za pravdu, že způsob a forma uzavření smlouvy a před smluvní informování spotřebitele je 100% v pořádku, byť judikatura nehovoří o poplatku, ale o mnohonásobně vyšším plnění, kdy však smlouva byla uzavřena úplně stejným způsobem, na stejném webu, stejným postupem a stejnou formou. Soud nám dal pravomocně za pravdu, že smlouva je uzavřena platně a že máme nárok na plnění, které v tomto konkrétním případě bylo 15x vyšší než registrační poplatek, který řešíme zde.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Tuto firmu v žádném případě nepovažuji za solidní, nicméně jsem částku uhradila s vědomím toho, že svou vlastní hloupostí jsem se nechala napálit. Stále považuji jejich jednání za nesolidní, ale nemám v povaze komukoliv a cokoliv dlužit.