Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v uvedeném obchodě jsem zakoupila parfém od Georgio Armani - Acqua di Gio Pour Homme, tvářící se, jako originál. Parfém přišel nezabalený v celofánu, vůně úplně jiná, barva se neshoduje, lahvička také ne, se vší pravděpodobností padělek. Zakoupené zboží jsem chtěla ihned vrátit. Na kontaktní lince mi však bylo sděleno, že, dle jejich obchodních podmínek, to není možné. Po mé stížnosti, že se jedná o padělané zboží mi bylo slíbeno prošetření záležitosti, které nikam po 2 dnech nevedlo. Jednání firmy je nekorektní. Jelikož není sídlo firmy v ČR není možné nahlásit ani na ČOI. Chtěla bych tedy touto cestou informovat o naprosto neseriózním jednání uvedené firmy.
Georgio Armani - Acqua di Gio Pour Homme, kod výrobku 38R7019
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Jestliže daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala.
Směrnice 2011/83/EU, na kterou daná společnost v obchodních podmínkách odkazuje, sice stanovuje v ustanovení článku 16 výjimky z práva odstoupit od smluv uzavřených distančním způsobem, jedním z důvodů je i nemožnost odstoupit, pokud jde o „dodání zboží v uzavřeném obalu, které není možné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a které spotřebitel z tohoto obalu vyňal“, nicméně parfém pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Takovéto ustanovení v obchodních podmínkách společnosti by tedy bylo nepřiměřené a dle ustanovení § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, by se k němu nepřihlíželo.
Druhým důvodem pro odstoupení je zaslání padělku parfému.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Byl-li však zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitelka s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Polsku, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"O této situaci z naši strany můžeme říct, že řešili jsme tento problém od začátku jeho vzniku. Zákaznice požádala o vracení peněz, a v této situaci potřebovali jsme platební údaje zákaznice, (číslo účtu, SWIFT, IBAN), jelikož objednávka byla udělána na dobírku. Očekávali jsme na platební údaje, které jsme dostali 18.12.2019. Vrácení peněz bude probíhat v nejbližší době."
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji, aby informaci potvrdila a uzavřela.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: