Společnost


La MakeUp Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#36853Dodávka fake parfému

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2019, před 5 lety

Eva Kuhnová

Znění stížnosti

Dobrý den,
v uvedeném obchodě jsem zakoupila parfém od Georgio Armani - Acqua di Gio Pour Homme, tvářící se, jako originál. Parfém přišel nezabalený v celofánu, vůně úplně jiná, barva se neshoduje, lahvička také ne, se vší pravděpodobností padělek. Zakoupené zboží jsem chtěla ihned vrátit. Na kontaktní lince mi však bylo sděleno, že, dle jejich obchodních podmínek, to není možné. Po mé stížnosti, že se jedná o padělané zboží mi bylo slíbeno prošetření záležitosti, které nikam po 2 dnech nevedlo. Jednání firmy je nekorektní. Jelikož není sídlo firmy v ČR není možné nahlásit ani na ČOI. Chtěla bych tedy touto cestou informovat o naprosto neseriózním jednání uvedené firmy.


Produkt

Georgio Armani - Acqua di Gio Pour Homme, kod výrobku 38R7019


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2019 12:30, před 5 lety

Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.

Jestliže daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala.

Směrnice 2011/83/EU, na kterou daná společnost v obchodních podmínkách odkazuje, sice stanovuje v ustanovení článku 16 výjimky z práva odstoupit od smluv uzavřených distančním způsobem, jedním z důvodů je i nemožnost odstoupit, pokud jde o „dodání zboží v uzavřeném obalu, které není možné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a které spotřebitel z tohoto obalu vyňal“, nicméně parfém pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Takovéto ustanovení v obchodních podmínkách společnosti by tedy bylo nepřiměřené a dle ustanovení § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, by se k němu nepřihlíželo.

Druhým důvodem pro odstoupení je zaslání padělku parfému.

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.

Byl-li však zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitelka s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx

Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Polsku, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2019 16:52, před 5 lety

Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:

"O této situaci z naši strany můžeme říct, že řešili jsme tento problém od začátku jeho vzniku. Zákaznice požádala o vracení peněz, a v této situaci potřebovali jsme platební údaje zákaznice, (číslo účtu, SWIFT, IBAN), jelikož objednávka byla udělána na dobírku. Očekávali jsme na platební údaje, které jsme dostali 18.12.2019. Vrácení peněz bude probíhat v nejbližší době."

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji, aby informaci potvrdila a uzavřela.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2020 13:57, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.1.2020 21:08, před 5 lety


Eva Kuhnová

Hodnocení: