Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#36877Klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2019, před 5 lety

Rudolf Rusňák

Znění stížnosti

Dobrý den, rád bych se připojil k stěžovatelům na společnost,S-drazby.V září letošního roku jsem projevil zájem o koupi inzerované nemovitosti,kterou inzerovala zmíněná firma na inzertním portále Sreality.cz.Na základě provedené registrace mi posléze byly zaslány pouze základní informace (kdy ani prohlídka této nemovitosti nebyla možná).Včera jsem k mému nemalému úžasu obdržel výzvu k zaplacení registračního poplatku ve výši 5 000Kč.
Tato společnost evidentně a zcela záměrně klame zákazníky,kdy v procesu samotné registrace se údajně nachází upozornění na skutečnost,že tato je zpoplatněná.
S pozdravem Rudolf Rusňák


Požadované řešení

Z důvodu zcela zřejmých,odstoupení společnosti od žádané placení registračního poplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2019 12:00, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2019 12:37, před 5 lety

Dobrý den pane Rusňáku, můžete prosím konkretizovat v čem vidíte klamání zákazníků? Informaci, že se jedná o exekuční dražbu máte zveřejněnou již v samotném inzerátu, stejně tak jako poplatek. V dalším emailu je každý náš klient opětovně informován o skutečnosti, že nejsme v rámci této dražby dražebníkem ani vyhlašovatelem a že naše služby poskytujeme našim klientů dle našich Aukčních podmínek, stejně tak jako další fakt, že Vám po registraci bude zaslána dražební vyhláška a znalecký posudek, vše bylo a je uvedeno v emailové komunikaci. Informaci o poplatku máte uvedenou opakovaně 3x ve smluvní dokumentaci a minimálně 5x na webu. Ohledně osobní prohlídky nemovitosti, tak toto je věcí dražitele, popř. vyhlašovatele, ale i tak se snažíme našim klientům najít cestu, jak tuto prohlídku realizovat. Je škoda, když provedete registraci a nejste schopen se seznámit se smluvní dokumentací, byť tvrdíte opak. Tuto svoji neopatrnost poté "svádíte" na naše klamání zákazníků.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.11.2019 14:32, před 5 lety


Rudolf Rusňák

Dobrý den,dnes po několika x minutách na stránkách S-drazby jsem skutečně našel ceník,kde se uvádí že je registrace zpoplatněna,musím se ale znovu opakovat,že tato informace je uvedena pro laika skutečně jak to správně nazvat (mimo rámec registrace)tedy logicky nenavazuje při navádění klienta při samotné registraci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2019 11:01, před 5 lety

Z našeho úhlu pohledu není informace o registračním poplatku dostatečně komunikována vůči spotřebitelům, pokud se o zpoplatnění služby dozví spotřebitel až po rozkliknutí ceníku/aukčních podmínek. Informace o zpoplatnění a ceně by měla být uvedena před tím, než spotřebitel učiní závazný krok (registraci), a to takovým způsobem, že není nutné tuto informaci vyhledávat v dalších dokumentech.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.11.2019 11:28, před 5 lety

Absolutní nesouhlas s výše uvedeným názorem dTestu. Na toto konstatování dTestu jsme si vypracovali rozbor, jak se např. státní instituce, resp. jejich weby chovají směrem ke spotřebitelům v informovanosti o ceně za jejich služby. Například u České pošty, s.p. se klient dostane k ceníku až po sedmém „prokliku“ a to ho ještě u některých služeb Česká pošta, s.p. nutí ke zřízení klientské karty aniž by věděl, „kolik ho co bude stát“. České dráhy, a.s. – zde se před nákupem jízdenky opět objeví fakt, že se musí klient registrovat a není seznámen s jednotlivou cenou jízdného. Tato neinformovanost spotřebitelů před samotnou registrací do „jednotlivých online systému“ těchto subjektů je velmi žalostná, např. již zmíněná Česká pošta, s.p. (https://www.postaonline.cz/rap/registrace-uzivatelskeho-uctu-rozcestnik) – ceník nelze najít před registrací, České dráhy, a.s. (https://www.cd.cz/profil-uzivatele/registrace/) – cena jízdného nelze najít před registrací, Ministerstvo spravedlnosti ČR při účtování poplatku za změnu návrhu v obchodním rejstříku, které se podává pouze online (https://or.justice.cz/ias/ui/podani) – poplatek za změnu v OR nelze najít před podáním online, Český úřad zeměměřický a katastrální má ceník pouze v menu, ale při registraci není možné ho najít (https://www.cuzk.cz/Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Zrizeni-uctu-dalkoveho-pristupu.aspx) , Centrální evidence exekucí spravovaná Exekutorskou komorou ČR ceník pouze v menu, ale nikoliv u registrace (https://www.ceecr.cz/registrace). Zde bychom mohli pokračovat v desítkách a stovkách podobných případů, prostě maximálně mají subjekty uveden ceník v menu, ale nikde jsme nezjistili, že by informace o cenách byla zobrazena přímo v cestě registrace nebo snad přímo u registračního tlačítka, tento názor dTestu nám přijde zcela účelový. Aktuálně oslovíme všechny výše zmíněné instituce a všechny ostatní, které dále dohledáme, popř. jejich zřizovatele (které mají co do činění se státní správou) a budeme požadovat, aby tedy byla zjednána náprava, pravidla musí platit pro všechny stejně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2019 13:18, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.1.2020 19:23, před 5 lety


Rudolf Rusňák

Dobrý den, požadovanou částku jsem uhradil, nicméně trvám na svém tvrzení že se jedná o klamání lidí a to zcela záměrně.Nyni zvažuji další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2020 14:43, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.