Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.10.2019 jsem objednala a hned zaplatila zboží u spolecnosti Vevio. Dodnes jsem zboží neobdržela. Po nekolika mailových urgenci internetovemu obchod (obchod nekomunikuje)my zaslali informace pro spotrebitele s postupem co delat, když mi zboží nebylo dodano. Lhutu na dodani uvadeji 40 dni je to nefer vuci zakaznikum, hlavne v predvanocnim case při nakupu darku. Pisi, ze když zboží nedorazi ve lhute 40 dni, tak vrati peníze, to znamena v mem pripade cekat do 20. 12. 2019. 40 dni obchod hospodari s cizími penezi.
Prosim o prozkoumani nekalých obchodnich praktik internetového obchodu Vevio a upozorneni na moji zkušenost neferovosti v jednani aby se potencionalni zakaznici tomuto obchodu radeji vyhnuli.
Jitka Mniazgova
generovana odpověď obchodu:
děkujeme, že jste kontaktoval naší zákaznickou podporu. Vzhledem k tomu, že máme momentálně velké množství e-mailů týkající se stejných dotazů (typu - doba dodání, reklamace zboží), apod. a bohužel nejsme na toto množství schopni včas reagovat, tak jsme se rozhodli připravit na veškeré tyto opakující se dotazy speciální stránku - podpora.vevio.cz. Odpověď na Vaší otázku nyní naleznete zde https://podpora.vevio.cz/
Na této strance se dostanete k otázce, zda uz cekate 40 dni, pokud napíšete, ze ne, uklidni vas, abyste cekali v klidu dal a pokud zboží nedorazi po této lhute,ze vrati peníze.
nedodani zaplaceneho zbozi, neferovost, 40denni lhuta dodani (nevim, zda po uplynuti dodrzi slib, ze vrati penize), nekomunikativnost, neopravnene hospodareni s penezi zakazniku
uveřejnit neferovost v jednani obchodu,radeji jeho služby nevyuzivat
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.