Společnost


ELMONT-CH, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#36908Vrácení zboží do 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2019, před 5 lety

Jan Vaněček

Znění stížnosti

Dne 21.10.2019 jsem zakoupil u tohoto prodejce mikrovlnnou troubu za 2930,-Kč. Po odzkoušení a zjištění, že trouba po dvouminutovém provozu další 3 minuty běží, než se sama vypne. Není to závada, ale vlastnost trouby která mi nevyhovuje. Proto jsem troubu (čistou a bez sebemenšího poškození) zabalil do originálního obalu a 27.10. jsem e-mailem poslal odstoupení od smlouvy ve 14ti denní lhůtě a poté jsem troubu odeslal kurýrem DPD.
Až 12.11. jsem dostal e-mail, že mi vrátí pouze 2498,-Kč z důvodu nadměrného používání trouby, známky poškození a oděrky. Jako příloha byla fotodokumentace buď jiné trouby, nebo té mé, ale značně přikrášlené.
Navíc mi bylo sděleno, že "takhle špinavé zboží nemají někteří zákazníci po 2 letech používání a kolegové na příjmu na zboží od Vás nechtěli bez rukavic ani šáhnout".
Nakupuji přes internet už hodně let, ale s takovým arogantním jednáním jsem se doposud nesetkal.
Po přečtení diskuze na Heurece jsem zjistil, že nejsem zdaleka první na koho tyhle praktiky zkoušeli.


Produkt

Mikrovlnná trouba SHARP R360S


Požadované řešení

Vrácení rozdílu v ceně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2019 10:53, před 5 lety

Podle § 1833 občanského zákoníku odpovídá spotřebitel podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Toto ustanovení zákona je transpozicí čl. 14 odst. 2 směrnice o právech spotřebitelů, dle kterého spotřebitel odpovídá pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně. Míra ponížení peněžní částky však musí odpovídat tomu, o kolik se skutečně snížila hodnota zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2019 14:42, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.