Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#36912Bezdůvodné držení a nevyplacení peněz po doručeném balíku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

51 minut 22 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2019, před 5 lety

Rogi Vecmezoni

Znění stížnosti

Dobrý den , dne 14.10.2019 jsem českou poštou poslal balík za 4500 kč plus 270 kč poštovné...balík byl druhý den 15.10.2019 doručen a vyzvednut .Říkal jsem si to je rychlost a čekal na peníze ,které meli přijít na účet ...po 10 dnech čekání jsem se dočetl,že pošta má až 14 dní na poslání peněz ...Ani po 14. dnech jsem se nedočkal a tak jsem s děšením kontaktoval pána zda si balík vyzvedul a on s podivem nechápal stejně jako já která bije ,protože balík byl odeslán ,vyzvednut ,zaplacen a peníze které byly poště zaplaceny nikde ...podal jsem tedy na internetu reklamaci (nic jiného běžnému člověku nezbyde ,nemá na vybranou) která byla potvrzena zprávou na můj e-mail a čekal co bude dál ...po týdnu dalšího čekání bez jakékoliv reakce pošty jsem nevydržel a zašel na pobočku pošty v Dašicích ,kde jsem balík odeslal a ukázal a snažil se vysvětlit co se stalo. Paní vedoucí už věděla a obeznámila mne s tím ,kde se stala chyba a vysvětlila mi to takto ... balík byl doručen a zaplacen (v Plzni) ,jenže se někde jen tak vytratil lístek s mou adresou a číslem účtu a proto pošta čekala až se někdo prostřednictvím reklamace ozve ,ale že se nemám bát ,že s nimi již mluvila,že je to vyřešené a peníze už putují na můj účet,že dnes (byl pátek kolem druhé odpoledne) ,nejdéle v pondělí budou peníze na účtu ...dnes je středa 13.11.2019 (v pátek to bude 14 dní co mi paní vedoucí z pošty Dašice slíbila že peníze budou na účtu) ,rozhodnul jsem se tedy investovat z mého kreditu , zavolat na placenou linku pošty kde se chci dovědět neco více ...Po dvojím vyslechnuti nabídek z hlasového automatu a upozornění na monitorovaný hovor jsem byl přepojen na operátora ,který mi řekl podle čísla podacího listku že tato reklamace již byla ukončena koncem měsíce že mi pošta poslala dopis s vyřešenou reklamací a že nezbývá než čekat ale pro jistotu zadala znovuposlání dopisu ,protože mi domů nic dodneška nedošlo ...no co k tomu všemu dodat ...každý má přeci nějakou práci a každý je za svou práci nějak zodpovědný ...jak toto dopadne , neměla by mi pošta dát úroky z prodlení mých peněz nebo roční předplatné na posílání balíků zdarma jako omluvu ...moc si věřím že ,dostanu h....!


Produkt

Balík za 4770 korun


Požadované řešení

Řešení jsem již vypsal ,nicméně jsem si vzpomněl ,že jsem musel volat na placenou linku, abych se něco " dověděl "...navrhuji dobít kredit za 300 korun


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2019 11:21, před 5 lety

Podle čl. 20 odst. 9 poštovních podmínek České pošty, s.p. je podnik povinen vyplatit dobírkovou částku ve lhůtě tří pracovních dnů ode dne, kdy ji od příjemce vybral. Lhůta pro výplatu v hotovosti se považuje za dodrženou i v případě, že podnik v této lhůtě adresáta k převzetí dobírkové částky u příslušné pošty vyzve nebo dobírkovou částku v této lhůtě k převzetí u příslušné pošty připraví.

Pokud se tak nestalo, je vhodné uplatnit reklamaci. Jestliže se neprokáže, že vybraná dobírková částka byla sjednaným způsobem a v plné výši vyplacena, podnik dle čl. 41 odst. 6 poštovních podmínek České pošty, s.p. to reklamujícímu písemně oznámí. Podnik neprodleně sjednaným způsobem vyplatí dobírkovou částku nebo její nevyplacenou část. Podle čl. 43 odst. 1 poštovních podmínek České pošty, s.p. vyřídí podnik reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

Pokud podnik nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je reklamující oprávněn podle § 6a odst. 1 zákona o poštovních službách podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku (100,- Kč).

Podle § 7 odst. 3 zákona o poštovních službách se práva z poštovní smlouvy promlčují uplynutím jednoho roku od poštovního podání. Tím se však nepromlčuje právo na vydání bezdůvodného obohacení. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Právo na vydání bezdůvodného obohacení se promlčí nejpozději za deset let ode dne, kdy k bezdůvodnému obohacení došlo. Spotřebitelka by ale musela prokázat svůj nárok.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.