Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Při reklamaci jsem žádal: Jakou formou balíček zaslat, tak, aby mohlo být proplacené zaslání? Na to nepřišla odpověď. Pouze mi vystavili RMA číslo. Informace jsem nemohl vyplnit do formuláře na jejich webu já, protože můj zakoupený produkt tam nešel přidat. Od Jakuba Dobeše mi dorazil dobropis, kde nebyli zahrnuté náklady spojené s vrácením zboží. Do e-mailu bylo ještě uvedené, že bude odečtena případná částka na náklady s vrácením zboží. Tak jsem se chtěl zeptat kdy, ale přišla odpověď že má dovolenou. Tak jsem stejný dotaz poslal na reklamace, ale odpověď nepřišla. Z důvodu, že do e-mailu bylo uvedeno že bude odečtena případná částka na náklady s vrácením zboží, tak jsem tedy požádal o vyplacení dobropisu a dál čekám na zaslání nákladů spojené s vrácením zboží.
Doprava do nejbližšího Mironetu a to pouze vlakem by mne stála 77Kč +38,5Kč(tam a zpět jízdenka se zpáteční slevou), nepočítám dopravu ve městech.
Milan Mroczkowski
SEAGATE BARRACUDA GREEN / 2 TB / 5900ot. / ST2000DL003 ser. číslo: 6YD0GGCW
Uhrazení nákladů spojené s vrácením zboží na stejný bankovní účet, kam byla zaslaná částka z dobropisu, nebo alespoň odpovědět na dotaz, kdy tato částka 103Kč bude zaslána.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví v § 1924 právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které spotřebiteli vznikly při uplatnění reklamace. Podmínkou je, že se musí jednat o uznanou reklamaci. Starý občanský zákoník obsahoval podobné ustanovenení ve svém § 509. K žádosti o náhradu nákladů je třeba přiložit doklady prokazující jejich výši. Právo je nutné uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty určené pro vytknutí vady.
Dobrý den pane Mroczkowski,
produkt byl reklamován v rozšířené záruce - ta se řídí našimi podmínkami https://info2.mironet.cz/obchodni-podminky/reklamacni-rad-a-servis.
Zde je stanoveno, že v případě uplatnění reklamace v době rozšířené záruky se na zákazníka nevztahuje nárok na proplacení nákladů s dopravou
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Dobrý den, o rozšířené záruce jsem nenašel ani zmíňku při nákupu. Jedinné upozornění: pokud je záruka kratší než 24 měsíců atd. - toto je napsané i v záručním listě. I dle mých informací byla záruka před záplavi standartní 3 letá u tohoto disku. Nenašel jsem na vaši stránce Reklamační řád a servis pro obbodbí: před srpnem 2011 kdy byl disk zakoupen. Bohužel jsem si Váš reklamační řád neuložil. Příště tam dejte upozornění raději hned k výrobku či do záručáku. Zkusím se ještě poptat, zda nelze v databázi Googlu vytáhnout historie na rok 2011, pokud půjde, zašlu e-mailem důkaz. Podle vyjádření dTestu se rozhodnu zda stížnost uzavřu či ne.
Prodávající si může stanovit podmínky prodloužené záruky, přičemž platí ty, které byly účinné v době uzavření kupní smlouvy. V tuto chvíli je tedy stěžějní znění platných podmínek k datu uzavření kupní smlouvy. Nejsou-li žádné omezující podmínky součástí smlouvy, platí, že záruka je poskytována v zákonném rozsahu.
Dobrý den,
znění obchodních podmínek do roku 2013 je na našem webu a tam jsou pravidla rozšířené záruky stanovena.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Prosím o přímí odkaz na dokument, kde je zmíňka na vašem webu v obchodních podmínkách: "do roku 2013". Obchodní pomínky jsem četl, ale pokud tam byla zmíňka o rozšířené záruce, tak tu pasáž jsem určitě přeskočil - dřív by mne nenapadlo to číst, protože jsem pojem "rozšířená záruka" neviděl v celém průběhu objednávky.
Případně se omlouvám, fakt jsem nenašel (nebo přehlédl, nepochopil) ten dokument s pojmem, kde by bylo: do roku 2013, lépe i od kdy.
Bylo v roce 2011 nutné uvádět kde byl nabízený výrobek informaci, že jde případně o rozšířenou záruku?
Pokud je poskytována záruka, která přesahuje rámec zákona a prodávající stanoví pro její využití podmínky, což je samozřejmě možné, protože se jedná o výhodu určenou kupujícímu, je vždy nutné, aby tyto podmínky byly součástí obchodních podmínek, které tvoří součást smlouvy, jinak se má za to, že se uplatní zákonná úprava.
Mohla by společnost závěrem poskytnout kupujícímu odkaz na podmínky, které byly účinné v době uzavření smlouvy.
Vyjádření našeho právního oddělení:
Tyto podmínky jsou níže, na webu je rozděleno na právní vztahy do roku 2013 a právní vztahy po roce 2014, kdy přišel v účinnost občanský zákoník.
http://info2.mironet.cz/obchodni-podminky/210
Není tam informace u obchodních podmínek od jakého roku byli platné do roku 2013 (včetně). Já tam vidím: Tento reklamační řád je platný a účinný od 1. června 2013.
Pokud by dTest měl jasno z těchto obchodních podmínek, že tyto podmínky platili i v době nákupu disku, může uzavřít stížnost.
Zákony z té doby si již tolik nepamatuji, proto se případně zeptám ještě někoho na názor.
Vzhledem k ustanovení reklamačního řádu, které obsahuje tezi, že reklamační řád je platný a účinný od 1. června 2013, nelze dovodit, že tyto podmínky se vztahují i na kupní smlouvy uzavřené před tímto datem.
Dále je nutné uvést, že ustanovení, dle kterého nemá spotřebitel nárok na proplacení nákladů, které mu vznikly s uplatněním reklamace v době rozšířené záruky, tento reklamační řád na rozdíl od reklamačního řádu 2014 neobsahuje.
Hodnocení:
Komentář: Stížnost byla zdárně vyřešena, před pár dny vrátili peníze na mou žádost. Hodnotím kladně.