Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.11. 2019 jsem vyrazil vlakem v úseku Brno hl.- Prostějov. V úseku Brno hlavní nádraží- Brno Židenice vlak doprovázela průvodčí 0005-650 na vlaku číslo Os 14112.
Nestihl jsem si koupit jízdenku na nádraží, a proto jsem průvodčí ihned informoval před odjezdem, že nemám jízdenka zda je možné si u ní zakoupit jízdenku bez přirážky. Ta arogantně řekla, že jí to nezajímá a stěžovala si na to k čemu slouží pokladny, ale já jsem měl pouhé 2 minuty na přestup, z důvodu zpozdění vlaku a průvodčí z jiného vlaku nepřišel, takže jsem byl nucen koupit jízdenku u této paní průvodčí. Nehodlala se mnou diskutovat a navrhnout jinou alternativu či se domluvit. Ještě nikdy se mi nestalo, že by průvodčí nebyl ochoten vystavit jízdenku bez přirážky, když jsem ho informoval o mé situaci předem před odjezdem. Nebyl jsem ochoten zaplatit přirážku z důvodu mé oprávněné situaci. Byla velmi arogantní a chtěla 100 papírovou bankovku z důvodu, že se jí nechtělo přepočítávat drobné. Tak jsem jí odpověděl, že si dělá prdel ( takto jsem to citoval). Průvodčí si toto nenechala líbit a nakonec jsem byl nucen zaplatit částku s přirážkou v podobě papírové bankovky, protože mi pohrozila policií. Není přeci možné, aby po mě požadovala bankovky.
Navrhuji prošetření této situace a ponaučit průvodčí, jak se má chovat k cestujícím.
|
Tweet |
Problematiku odmítnutí hotovosti upravuje zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí. Konkrétně jeho § 5 odst. 1 stanoví pro každého povinnost přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout se vztahuje např. na platbu více než 50 mincemi v jedné platbě.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s výší účtovaného jízdného, je na místě podat společnosti stížnost.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.