Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dle paragrafu 20t zákona č.634/1992 Sb. navrhuji mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Podnikatel má povinnost v souladu s § 1811 odst. 1 občanského zákoníku učinit veškerá sdělení vůči spotřebiteli jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva. Dle odstavce druhého, směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, je podnikatel povinen v dostatečné předstihu před uzavřením smlouvy seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Není pochyb o tom, že za stěžejní vlastnost je nutné považovat informaci, že zákazník odesláním registrace uzavírá Smlouvu o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby a zároveň, že registrace je zpoplatněna částkou 5.000,- Kč. Vzhledem k tomu, že soudní praxe dospěla k závěru, že v obchodních podmínkách nelze ve smlouvě se spotřebitelem platně sjednat smluvní pokutu, lze se domnívat, že tím spíše nelze pouze v obchodních podmínkách sjednat tak zásadní věc, jakou má být cena služby. Nárok na zaplacení částky 5000 Kč podnikateli tímto nevznikl, požadavek oprávněný není. U tlačítka je uvedeno pouze, že "Registrace neznamená nutnost účasti na dražbě". Chybí zásadní a jasná informace o tom, že pouhé stisknutí tlačítka je zpoplatněno částkou, která plní svou výší rámec trestného činu.
Produkt/službu společnost nemá. Zpoplatněn je klik tlačítka "Registrovat se"
Podnikatel přehodnotí své stanovisko tak, že ustoupí od požadavku platby 5000 Kč za pouhé stisknutí tlačítka "Registrovat se".
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Hraníčková, žádná soudní praxe v ČR nedošla k žádnému pravomocnému závěru, který by se přímo vztahoval na naši formu případu, judikatura kterou uvádíte se vztahuje na obchodní podmínky a na podmíněné sankční plnění v rámci úvěrových vztahů, u nás žádné obchodní podmínky nejsou, máme smluvní dokumenty. Žádná Vámi uváděná věta nad tlačítkem Registrovat se, neexistuje, toto je pouze nějaká Vaše představa. Vše máte uvedeno v před smluvní a ve smluvní dokumentaci, poplatek je tam zveřejněn celkem 3 x a to tučně, na webu máte ceník umístěn celkem na 5 různých pozicích, o skutečnosti, že pracujeme pro naše klienty máte opakovaně upozornění v emailové komunikaci, nad tlačítkem registrovat se máte další upozornění, že registrací souhlasíte s ceníkem a našimi Aukčními podmínkami (Sdělení a Smlouva), poplatek je uveřejněn též v realitní inzerci, co chcete více ? Opravdu se nezlobte, ale kdo činí registrační úkony a poté se vymlouvá, že o ničem nevěděl, je to jeho tvrzení, z našeho pohledu to vidíme tak, že jste měla zájem o naše služby, což jste opakovaně potvrdila v rámci komunikace a poté, když jste nebyla úspěšná v dražbě, tak nemáte zájem o úhradu poplatku 4.132,- Kč + DPH. Každý to vidíme ze svého pohledu, což je logické.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.