Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36934Zpoždění a chování průvodčího

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2019, před 5 lety

Lenka Chalupová

Znění stížnosti

Dnes ráno 13.11.2019 jsem měla jet ze stanice Praha Liben v 7:09 do Cernošic. Vlak už přijel s 3 minutových zpožděním. Na Hlavním nádraží jsme kvůli poruše lokomotivy stáli asi 14 min. Dále vlak jel celkem pomalu, rozumím, že dnes začala rekonstrukce trati v úseku Smíchovské nádraží- Cernošice, ale pokud kvůli tomu příjdu pozdě do práce o 20 minut, měl by mi průvodčí vystavit pro zaměstnavatele zpožděnku. Váš zaměstnanec byl velmi nepříjemný se slovy máme zpoždění, já na to nemám čas, skočil do vlaku a odjel. Jak mám toto vysvětlit zaměstnavateli? Bylo by v pořádku kdyby se toto již neopakovala, bohužel asi tři měsíce se budu muset na této trase pohybovat. Můžu jet o vlak dřív (což je 6:58), ale chování průvodčích by mělo být přívětivější. Taky pracuji s lidma, ale tohle bych si dovolit nemohla.
Jméno neznám, ale byl to vlak 8816


Produkt

vlak č. 8816, trasa Praha Liben- Cernošice, odjezd z Libně 7:09


Požadované řešení

finanční postih průvodčího


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2019 11:22, před 5 lety

Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2019 11:20, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.