Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes ráno 13.11.2019 jsem měla jet ze stanice Praha Liben v 7:09 do Cernošic. Vlak už přijel s 3 minutových zpožděním. Na Hlavním nádraží jsme kvůli poruše lokomotivy stáli asi 14 min. Dále vlak jel celkem pomalu, rozumím, že dnes začala rekonstrukce trati v úseku Smíchovské nádraží- Cernošice, ale pokud kvůli tomu příjdu pozdě do práce o 20 minut, měl by mi průvodčí vystavit pro zaměstnavatele zpožděnku. Váš zaměstnanec byl velmi nepříjemný se slovy máme zpoždění, já na to nemám čas, skočil do vlaku a odjel. Jak mám toto vysvětlit zaměstnavateli? Bylo by v pořádku kdyby se toto již neopakovala, bohužel asi tři měsíce se budu muset na této trase pohybovat. Můžu jet o vlak dřív (což je 6:58), ale chování průvodčích by mělo být přívětivější. Taky pracuji s lidma, ale tohle bych si dovolit nemohla.
Jméno neznám, ale byl to vlak 8816
vlak č. 8816, trasa Praha Liben- Cernošice, odjezd z Libně 7:09
finanční postih průvodčího
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.